زمان : 16 Farvardin 1388 - 00:07
شناسه : 16148
بازدید : 5880
دیدار خاتمی و اوباما در ترکیه دیدار خاتمی و اوباما در ترکیه



یزدفردا " روزنامه ترک زبان "حریت" خبر داد که محمد خاتمی و بارک اوباما هفته آینده بطور هم زمان در همایش "اتحاد تمدن ها" در ترکیه شرکت خواهند کرد.این همایش در روزهای 6 و 7 آوریل در استانبول برگزار خواهد شد. اوباما تنها در روز هفتم در این نشست شرکت خواهد کرد.

با حضور هم زمان اوباما و خاتمی به نوشته حریت این اولین ملاقات اوباما با یک شخصیت سیاسی ایرانی است. ترکیه پیش از این اعلام کرده که آماده است راه ملاقات میان دو دولت ایران و آمریکا را هموار سازد. حضور هم زمان خاتمی و اوباما در دومین همایش "اتحاد تمدن ها" در شهر استانبول و ایجاد زمینه ملاقات آنان در ادامه تلاش های ترکیه برای میانجی گری میان تهران و واشنگتن است.

حریت به نقل از یک مقام سیاسی می نویسد که امروز همه کشور ها علاقه دارند و تلاش می کنند میان ایران و آمریکا میانجی گری کنند.

ترکیه پیش از این اعلام کرده که آماده است راه ملاقات میان دو دولت ایران و آمریکا را هموار سازد. حضور هم زمان خاتمی و اوباما در دومین همایش "اتحاد تمدن ها" در شهر استانبول و ایجاد زمینه ملاقات آنان در ادامه تلاش های ترکیه برای میانجی گری میان تهران و واشنگتن است.

همایش "اتحاد تمدن ها" ابتدا در سپتامبر 2004 میلادی از طرف اسپانیا و برای رفع تنش های جاری جهان غرب و جهان اسلام پیشنهاد شد.

اولین همایش "اتحاد تمدن ها" در سال 2008 میلادی در مادرید برگزار شد.

یزدفردا