زمان : 15 Farvardin 1388 - 21:29
شناسه : 16138
بازدید : 9027
سيد مرتضي سجاديان عضو‌ حزب‌كارگزاران :ميرحسين نمي‌تواند خواسته كشور را برآورده كند -حمايت کرباسچی  از كروبي به منزله حمايت كارگزاران از كروبي نيست سيد مرتضي سجاديان عضو‌ حزب‌كارگزاران :ميرحسين نمي‌تواند خواسته كشور را برآورده كند -حمايت کرباسچی از كروبي به منزله حمايت كارگزاران از كروبي نيست
یزدفردا "سجاديان اظهار داشت: ميرحسين خواسته احزاب اصلاح‌طلب را نمي‌تواند برآورده كند چون ميرحسين با افكار و اخلاقي كه دارد، خيلي با خاتمي تفاوت منش سياسي دارد.
سيد مرتضي سجاديان عضو‌ حزب‌كارگزاران و سردبير روزنامه توقيف شده كارگزاران در گفت‌وگو با فارس گفت: ميرحسين خواسته احزاب اصلاح‌طلب را نمي‌تواند برآورده كند، چون ميرحسين با افكار و اخلاقي كه دارد خيلي با خاتمي تفاوت منش سياسي دارد و بعيد مي‌دانم وي بتواند خواسته احزاب اصلاح‌طلب را برآورده كند.
وي در خصوص توانايي ميرحسين موسوي براي اداره كشور اظهار داشت: با توجه به بحران جهاني و وضعيت فعلي كشور، ميرحسين نمي‌تواند اين سكان را خوب هدايت كند و بنابراين با توجه به وضعيت سياسي، تفكيك قوا در جامعه ما و برآورده كردن مقداري از خواسته‌هاي جامعه از ميرحسين موسوي بعيد به نظر مي‌رسد.
عضو‌ حزب‌ كارگزاران در ادامه گفت: با رفتن خاتمي تغييراتي در وضع انتخابات ايجاد شد و ممكن است اكثر اصلاح‌طلبان روي ميرحسين موسوي اجماع كنند.
سجاديان همچنين در خصوص كانديداتوري كروبي تاكيد كرد: كروبي شخصا وارد انتخابات شد و هيچوقت نگفته كه از طرف اصلاح‌طلبان كانديدا شده‌ و در ميان اصلاح‌طلبان هميشه بحث بوده كه آيا با كروبي اجماع كنند يا نه البته بعيد مي‌دانم اجماع بر روي كروبي صورت بگيرد.
وي افزود: بحث شده بود كه حزب كارگزاران از كروبي حمايت مي‌كند، اين موضوع فردي بوده و كرباسچي شخصا و با عقايد خود به سمت كروبي رفت و حمايت وي از كروبي به منزله حمايت كارگزاران از كروبي نيست.
اجماع و ائتلاف صددرصدي در جبهه اصلاح‌طلبان غيرممكن است، شايد اجماع حداكثري صورت بگيرد و اين اجماع روي ميرحسين خواهد بود مگر آنكه انتخابات به دور دوم كشيده شود.
عضو‌حزب‌كارگزاران خاطرنشان كرد: به احتمال زياد كانديداي مورد حمايت حزب كارگزاران ميرحسين موسوي خواهد بود البته هنوز در اين خصوص جلسه و تصميم نهايي اتخاذ نشده است.
وي در خصوص حضور كانديدايي غير از ميرحسين و كروبي در جبهه اصلاح‌طلبان گفت: حضور كانديداي ديگري در جبهه اصلاح‌طلبان جنبي و حاشيه‌اي است و كانديدايي كه بتواند حرفي براي گفتن داشته باشد وجود ندارد زيرا در ابتدا بايد مورد پذيرش احزاب و مردم باشد و بعيد مي‌دانم شخص ديگري در جبهه اصلاح‌طلبان وجود داشته باشد كه به اندازه ميرحسين مورد پذيرش مردم باشد.
سجاديان در ادامه اظهار داشت: خاتمي نه مي‌آيد و نه بايد بيايد، مردم را كه نبايد بازي داد و آمدن و رفتن و دوباره آمدن زياد جالب نيست و در انظار عمومي هم وجهه مثبتي ندارد و اگر بيايد كار جالبي انجام نداده است.
وي در خصوص احتمال كانديداتوري عبداله نوري گفت:‌ امروز همه مي‌توانند بيايند و اعلام كانديداتوري كنند حتي من هم مي‌توانم اعلام موضع كنم و بگويم كه فردا مي‌خواهم كانديدا شوم اما بايد فكر كنم ببينم در جامعه چقدر مقبوليت دارم.
سجاديان ادامه داد: عبدالله نوري در حد رياست جمهوري مقبوليت مردمي ندارند و مقبوليت و اقبال عمومي به سمت وي نيست و نخواهد بود.