زمان : 07 Aban 1399 - 13:52
شناسه : 161359
بازدید : 3232
۲۴۹ زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان‌های یزد آزاد شدند مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد: ۲۴۹ زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان‌های یزد آزاد شدند مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۲۴۹ زندانی جرائم غیرعمد در هفت ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

یزدفردا: اسلام افشون اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون با همت خیرین و نیکوکاران و کوشش کارکنان ستاد دیه استان یزد، ۲۴۹ نفر از زندانیان محکوم مالی جرایم غیرعمد که در زندان‌های استان بسر می‌بردند، آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی عنوان کرد: برای آزادی این ۲۴۹ نفر محکوم مالی مبلغی بر بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان حدود ۶ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شد.

افشون افزود: به همت اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها مبلغی بالغ بر ۱۱۴ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد و بقیه این مبلغ نیز از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۶ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۱۱ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

وی ادامه داد: در مهر ماه سال جاری ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین و نیکوکاران به مناسبت اربعین حسینی و همینطور پنج محکوم مالی نیز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.