زمان : 07 Aban 1399 - 09:01
شناسه : 161345
بازدید : 4733
مددجویان بهابادی در دوره آموزشی دام‌پروری شرکت کردند رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد: مددجویان بهابادی در دوره آموزشی دام‌پروری شرکت کردند رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت: دوره آموزشی دام‌پروری برای 50 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بهاباد برگزار شد.

یزدفردا: رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت: دوره آموزشی دام‌پروری برای 50 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بهاباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حمید دهقان بهابادی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی گفت: این دوره آموزشی به‌منظور آموزش، ترویج و پرورش دام‌های سبک ویژه مجریان طرح دامداری کمیته امداد بهاباد در محل این نهاد برگزار شد.

یکی از کارشناسان امور دام جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد در این دوره آموزشی گفت: کار دامداری نیازمند شناخت اصول کامل از پرورش گوسفند، شرایط اقلیمی، بهداشت و تغذیه و شیوه نگهداری صحیح و اصولی دام‌ها و دیگر مسائل مربوط به دام‌پروری است.

وی به جایگاه و اهمیت صنعت پرورش دام سبک در کشور اشاره کرد و افزود: صنعت پرورش دام سبک درکشورما از یک جایگاه خاصی چه ازلحاظ فرهنگ و آداب‌ورسوم و چه ازلحاظ علمی برخورداراست و بهترین دام برای چرای اصولی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جیره دام یکی از عوامل مهم سودآوری و کاهش هزینه‌ها است و در صورت استفاده نامناسب از جیره غذایی، بازدهی و درنتیجه سودآوری پرورش دام کاهش می‌یابد، برخی از افراد برای پروار کردن سریع مقدار جیره غذائی را افزایش می‌دهند که این عمل جز هدر دادن سرمایه و افزایش هزینه چیز دیگری ندارد پس دامداران در این زمینه مراعات کنند.

این کلاس آموزشی با همکاری جهاد کشاورزی بهاباد به مدت یک روز برای ارتقاء سطح علمی و دانش خانواده‌های تحت حمایت برگزار شد.

انتهای پیام