زمان : 11 Farvardin 1388 - 14:56
شناسه : 16098
بازدید : 14356
حجت‌الاسلام حاج  ابوالقاسم  مناقب امام جمعه موقت یزد درگذشت حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم مناقب امام جمعه موقت یزد درگذشت

یزدفردا "حجت الاسلام والمسلمین مناقب امام جمعه موقت یزد و داماد سومین شهید محراب آیت الله صدوقی  درگذشت

به گزارش سرویس خبر یزدفردا "حجت الاسلام حاج ابولقاسم مناقب که متولد سال 1317 هجري شمسي بود 

وی  خطيبي توانا و مسلط بر علوم روز  بود که عمر با برکت خود را  در راه تبليغ آئين مقدس اسلام و مكتب اهل بيت (ع)و تربيت طلاب علوم ديني قرار داد  .

حجت‌الاسلام شيخ ابوالقاسم مناقب طول مبارزات مردم مسلمان ایران  همواره در كنار رهبر همیشه جاوید یزد شهید محراب  آيت الله شهيد صدوقي (قدس سره)  بود و براي پيروزي انقلاب اسلامي و تداوم آن  تلاش های گسترده ای را انجام داد .

 در  کارنامه این روحانی پر تلاش  خدمتگزاری  در بنياد مسكن انقلاب اسلامي بعنوان نماينده امام (ره)وهمچنین  عضویت در  هیئت امناء بيمارستان خیریه حضرت سيدالشهداء (ع) یزد وبنيانگذاری كتابفروشي «حوزه و دانشگاه» و مدرس حوزه علمیه  دیده می شود .

وی در سالهای اخیر به عنوان امام جمعه موقت شهر یزد فعالیت داشت وسرانجام پس از طي يك دوره طولاني بيماري و در پايان چندين ماه نقاهت و بستري شدن  دوشنبه شب بر اثر بيماري در سن 70 سالگي در بيمارستان حضرت سيدالشهداء يزد دار فاني را وداع گفت.
آيين تشييع پيکر  امام جمعه موقت يزد امروز ساعت 15 از مسجد حظيره تا خلدبرين بر دوش مردم هميشه در صحنه يزد انجام خواهد شد.

استاندار یزد دوروزعزاي عمومي به مناسبت درگذشت امام جمعه موقت يزد دراستان اعلام نمود واز عموم مردم شريف و متدين دعوت نمود تا در مراسم ترحيم وبزرگداشت آن مرحوم كه در تاريخ 11/1/88  از ساعت 8 تا 10 صبح توسط خانواده محترم و نماينده محترم ولي فقيه و استانداري يزد در مسجد روضه محمديه(حظيره) برگزارمي گردد شركت نمایند.

یزدفردا به نمایندگی از فردائیان  اين ضايعه بزرگ را به محضر مقدس حضرت ولي عصر (ارواحنافداه) و مقام معظم رهبري و حوزه هاي علميه و مردم شريف استان يزد،خصوصا نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد حجت الاسلام محمد علي صدوقي  و خاندان جلیله صدوقی  و فرزندان گرامي و فاضل آن فقيد سعيد تسليت عرض نموده ،علو درجات آن مرحوم در ملاء اعلي از پيشگاه حضرت حق داریم .

اميد است همشهريان گرامي در مراسم تشييع جنازه و مجالس ترحيم آن عالم بزرگوار شركت نموده و موجب شادي روح آنمرحوم و تسلي خاطر  بازماندگان را فراهم نمایند.
یزدفردا