زمان : 24 Mehr 1399 - 13:36
شناسه : 160968
بازدید : 3299
مالیات باید در کشور نظام‌مند شود امام جمعه یزد: مالیات باید در کشور نظام‌مند شود آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر ضرورت نظام‌مند شدن مالیات در کشور تاکید کرد.

یزدفردا: آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش نمایندگان استان یزد برای پیگیری رفع مشکلات صنایع و بخش خصوصی یزد اظهار داشت: یزدی‌ها مشکل چندانی در زمینه پرداخت مالیات ندارند و کسبه آن از دیرباز به راحتی مالیات خود را پرداخت می کردند.

وی با بیان اینکه کسبه و اصناف یزد اکنون نیز در پرداخت مالیات اهتمام دارند، افزود: یکی از خواسته های اصناف و بازاریان یزد برای پرداخت مالیات، حساب شده و با برنامه بودن اصول پرداخت مالیات است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه متاسفانه نظام مالیاتی ما کامل نیست، ادامه داد: برخی معافیت های مالیاتی اجحاف است و معادن و صنایعی که میلیارد میلیارد درآمد دارند، به دنبال معافیت یا فرار مالیاتی هستند اما مالیات کسبه ای که درآمد خرد دارند، به موقع و با سختگیری دریافت می شود که این بی نظمی ها مشکل ساز است و باید اصلاح شود.

ناصری با تاکید بر توجه نسبت به ضعفا عنوان کرد: مردم تحت فشار زندگی هستند و شرایط بسیار سخت است و اجناس و کالاها نجومی افزایش قیمت پیدا کرده و لازم است اقتصاد دانان حرکتی انجام دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یزد همواره در وصول مالیات از استانهای پیشرو در کشور بوده است، تصریح کرد: با این وجود همیشه در اختصاص بودجه به یزد بی توجهی شده در حالی که باید به یزد تشویقی نیز داده شود.

وی تاکید کرد: سیستم اخذ مالیات باید نظام‌مند شود و مسئله مالیات باید به نحوی جدی باشد که برخی افراد نتوانند از آن شانه خالی کنند.

ناصری با اشاره به اینکه معادن جزو انفال هستند و به آنها خمس نیز تعلق می گیرد، افزود: معادن دولتی عوارض می دهند و معادن خصوصی نیز که سودهای کلان می دهند علاوه بر خمس باید مالیات نیز پرداخت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا نرخ تولید کالا در کارخانه ها کاهش یابد، عنوان کرد: برخی به دنبال سودهای بی حساب و کتاب هستند در حالی که اگر سودها بر اساس ضوابطی به کالاها تعلق بگیرد، اجناس با قیمت مناسب تری به دست مردم می رسد.

ناصری تاکید کرد: تولیدکنندگان نباید تقصیر گرانی را به گردن افزایش نرخ ارز بیاندازند بلکه باید با قناعت به سود کمتر، مردم را در این شرایط سخت همراهی کنند.