زمان : 09 Farvardin 1388 - 01:06
شناسه : 16055
بازدید : 1982
قالیباف: معنای خدمت، رفع رنج مردم است قالیباف: معنای خدمت، رفع رنج مردم است

بعد از چندين دهه، مديريت شهري موفق شده تا بر مشكلات شهر احاطه كامل پيدا كند، بي‌سازمان‌ها را مهار، از فرصت‌ها استفاده و مردم را به جريان امور خودشان وارد كند. معناي خدمت، رفع رنج مردم است.
قالیباف می گوید اين‌كه گفته‌ام آينده تهران روشن است، يك شعار تبليغاتي از نوع شعارهاي فراواني كه در كشور ما بارها تكرار مي‌شود نيست.

به گزارش یزدفردا  شهردار تهران در گفتگو با نشریه "مشق آفتاب" با انتقاد از اینکه يك قول يا ادعا هنگامي به شعار در معناي منفي آن تبديل مي‌شود كه بدون اتكا به سنجشي عقلاني و مدبرانه از فرصت‌ها و محدوديت‌ها بيان شود می افزاید: وقتي فرد، گروه يا سازماني، محيط اقدام خود را بشناسند، از عمق معضلات آن آگاه باشد، فرصت‌ها و پتانسيل‌هاي در دسترس را سنجيده باشد و بتواند از اين فرصت‌ها به نحو مطلوب و بهينه استفاده كند، راه تحقق برنامه‌ها و پيمودن راه‌هايي كه به نظر دشوار مي‌رسند، سخت نيست.

وی در خصوص تهران می گوید: با توجه به اين شرايط، تهران كلان‌شهري پيچيده با مشكلاتي بزرگ است. اكنون مجموعه مديريت شهري،‌ تمام مشكلات را مي‌داند، اما مهم اين است كه در كنار مشكلات، فرصت‌ها را دست‌كم نگيريم. مهم مديريتي است كه بتواند فرصت‌ها را به سوي اهداف بزرگ سوق دهد و فعاليت‌هاي بزرگ را اجرايي كند. در اين شرايط، به نظر من، مجموعه مديريتي كه در شهر تهران وجود دارد توانسته از پتانسيل‌ها به خوبي استفاده كند و كارهايي انجام دهد كه تحقق آنها دشوار به نظر مي‌رسيد.

قالیباف تاکید می کند: اكنون مي‌توان گفت كه بعد از چندين دهه، مديريت شهري موفق شده تا بر مشكلات شهر احاطه كامل پيدا كند، بي‌سازمان‌ها را مهار، از فرصت‌ها استفاده و مردم را به جريان امور خودشان وارد كند. نتيجه كار وقوع تحولاتي بزرك در حوزه خدمت‌رساني و انجام تحولات زيربنايي است كه با گذشت زمان و تداوم آنها تهران را به سوي افق‌هاي نوين سوق خواهد داد.

شهردار تهران درباره یکی از موفقیت های مدیریت شهر تهران می گوید: اين‌كه امروز ما موفق به دريافت وام خارجي مي‌شويم، به واسطه تحولاتي در سيستم مالي شهرداري است كه اعتبار سيستم مالي را در چشم‌انداز جهاني ارتقا داده و باعث شده تا سرمايه‌گذار خارجي و موسسات وام دهنده به ما اعتماد كنند. موضوعي كه بي‌شك مي‌توان از آن به عنوان سرمايه ارزشمندي براي سال‌هاي آتي ياد كرد.

وی در پاسخ به اینکه در روزهاي پاياني سال جاري، شوراي عالي ترافيك و به تبع آن دولت، بحث منوريل را مجددا بر زبان‌ها انداختند. بالاخره نظر قطعي شهرداري در مورد منوريل چيست؟ می گوید: من در اين مورد بارها اعلام كرده‌ام كه بررسي‌هاي كارشناسي، منوريل را براي شهري مانند تهران،‌ كارساز نمي‌داند. طبعا هيچ كس راضي نيست كه بيت‌المال مردم هدف پروژه‌اي شود كه جهان آن را به صرفه نمي‌داند. عقلانيت حكم مي‌كند، شيوه تجربه شده و مورد تاكيد علمي و اصولي، يعني گسترش مترو را براي حل معضل ترافيك دنبال كنيم و در اين بين شكي نيست كه شهرداري اين موضوع را با جديت دنبال مي‌كند.

قالیباف در ادامه با اشاره به مزیت های مترو تاکید می کند: من نظرم را در مورد مترو و سهم و نقش دولت در پيشبرد آن بارها اعلام كرده‌ام. هدف مسئولين در نظام اسلامي بايد خدمت به مردم باشد و اين امر بايد فراتر از هر نوع نفع‌طلبي شخصي و گروهي به چشم‌ آيد همه مي‌دانيم كه مردم تهران چه رنجي از معضل ترافيك مي‌كشند و معناي خدمت، رفع رنج مردم است.

وی در ادامه می افزاید: مترو اصلي‌ترين و كم هزينه‌ترين راه حل معضل است و قوانين نيز بر ضرورت گسترش آن تاكيد دارد. اگر به حكم عقل، شرع و قانون عمل نكنيم، نمي‌دانم مردم در مورد ما چه قضاوتي خواهند كرد؟ مردم ما هوشمندانه، مسائل را به خوبي درك و تحليل مي‌كنند. به نظر من مردم قضاوت خود را در مورد اين قضيه انجام داده‌اند و ما وظيفه خودمان كه پي‌گيري بود را انجام داده‌ايم و انجام خواهيم داد.

قالیباف در این خصوص تاکید کرد: بايد اين را هم بگويم كه حتي بدون چنين كمكي هم با قدرت، گسترش مترو را دنبال مي‌كنيم و در سال آينده پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه‌اي را شاهد خواهيم بود.