زمان : 09 Farvardin 1388 - 01:05
شناسه : 16054
بازدید : 4008
عدم رازداری یکی از نزدیکان رئیس جمهور سابق و ناگفته ای از انصراف خاتمی عدم رازداری یکی از نزدیکان رئیس جمهور سابق و ناگفته ای از انصراف خاتمی

یزدفردا" وارده "دکتر غلامعلی رجایی در نوشته خود که در سایت تابناک منتشر شد آورده است :  وقتي با تعجب علت را پرسيدم، با همان لحني که آزرده مي‌نمود، پاسخ داد من نخست با آقاي موسوي هماهنگ کرده بودم که ايشان بيايد و من نيايم. پس از اين‌که با اصرار به من گفت هرگز قصد ورود به اين عرصه را ندارد ...

یکی از نزدیکان رئیس جمهور سابق ناگفته ای از انصراف سید محمد خاتمی از کاندیداتوری برای انتخابات را بیان کرد. 

 دکتر غلامعلی رجایی آورده است: چند شب پيش، برخي از کادرها و فرماندهان قديمي جنگ که در ميان آنان فرماندهان لشکر هم ديده مي‌شدند، از من خواستند مراتب اين آمادگي و حمايت را در ديداري با او اعلام کنند.

وی در ادامه می نویسد: به منزل ايشان تلفن زدم و طبق معمول در نهايت محبت آغاز سخن کردند و اعلام آمادگي را براي ديدار با اين فرزندان معنوي امام ابراز داشتند، اما لحن ايشان را در عباراتي که بلافاصله از او شنيدم، بسيار نگران ديدم که رگي از جديت و تا حدودي آزردگي در آن ديده مي‌شد. وي نيز از اعلام آمادگي اين ديدار که از من خواست صبح روز بعد به آقاي رمضاني، مسئول دفترش، تذکر دهم، گفت فلاني ولي پيش خودت باشد، من الان در اين انديشه‌ام كه با وضعي که پيش آمده، آقاي مهندس موسوي، قصد ماندن در اين عرصه را دارد و بايد از نامزدي انصراف بدهم و باز تأکيد کرد که اين پيش خودت باشد و به کسي منتقل نشود.
رجایی در ادامه یادداشت خود می نویسد: وقتي با تعجب علت را پرسيدم، با همان لحني که آزرده مي‌نمود، پاسخ داد من نخست با آقاي موسوي هماهنگ کرده بودم که ايشان بيايد و من نيايم. پس از اين‌که با اصرار به من گفت هرگز قصد ورود به اين عرصه را ندارد و من را مطمئن کرد، من حرکت کردم و کار را آغاز نمودم. در اين روزها، حرف‌هايي که ايشان مي‌زنند با آن موضع پيشين، تطابق و تطبيق ندارد و اين روند به صلاح و مصلحت ما نيست و من کاملا آماده هستم انصراف بدهم و ميدان را در اختيار ايشان گذارم.

البته اقای دکتر رجایی ذکر نکرده اند که در مورد پاراگراف آخر هم اقای خاتمی تاکید نموده اند که پیش خودشان بماند یا نه !و اگر گفته اند که پیش خودشان بماند پس .....؟و آیا از اینگونه خبر ها می توان نتیجه گرفت که علی رغم اعلام حمایت همه جانبه خاتمی  از میرحسین ،اطرافیان وی قصد دارند در حد توان میرحسین را به بد اخلاقی متهم نموده و او را تشنه قدرت معرفی نمایند ؟ودر نهایت می توان به این نتیجه رسید که اطرافیان اقای خاتمی هنوز هم  قصد تمکین از رهبر اصلاحات را نداشته و هرکس به نوعی قصد به کرسی نشاندن نظرات خود با نام خاتمی را دارند ؟ وهزاران سئوالی که در مقابل شعارخاتمی رهبر اصلاحات  خود نمایی می کند ؟

یزدفردا