زمان : 09 Mehr 1399 - 20:06
شناسه : 160411
بازدید : 3360
افزون بر ۵۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان یزد انجام شد افزون بر ۵۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان یزد انجام شد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در نیمه اول سال جاری، ۵۲ هزار و ۷۰۳ واحد صنفی و غیرصنفی استان در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی خدماتی و خدمات فنی مورد بازرسی قرار گرفت.

یزدفردا: محمدرضا علمدار یزدی افزود:  در این  بازرسی سه هزار و ۷۶۵ مورد تخلف کشف شد که در قالب سه هزار و ۳۰۱ فقره پرونده به ارزش ۱۸۱ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی  ارسال شد.

وی تخلفات یاد شده را  احتکار، گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب ، عرضه خارج از شبکه بیان کرد و افزود: در این مدت سه هزار و ۱۰۸ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ستاد خبری ۱۲۴ دریافت شد. 

علمدار ادامه داد: بیشترین تماس های تلفنی صورت گرفته در زمینه گرانی و یا اطلاع از قیمت گوشت ، مرغ ، شیر ، لبنیات ، تخم مرغ و سایر مواد غذایی، لوازم خانگی ، آهن الات و مصالح ساختمانی بوده و مابقی بعنوان شکایات مردمی ثبت و برای رسیدگی به واحدهای بازرسی این سازمان و بازرسی اصناف ارسال شده است.

وی اظهار داشت : از اولویت های مهم در رصد و پایش بازار و اجرای طرح های نظارتی ، درج قیمت کالا و صدور فاکتور خرید توسط واحدهای صنفی  است که با همکاری اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی در سطح استان به مرحله اجرا در می‌آید.

 سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسی گزارشات شهروندان در خصوص تخلفات اصناف را پیگیری می کند.