زمان : 05 Farvardin 1388 - 19:38
شناسه : 16020
بازدید : 4642
دبیرکمیته دفاع و صیانت از دانشگاهیان و تشکلهای دانشجویی  در پی آزادی تعدادی از دانشجویان :اقدامات جنابعالی به حق لقب شیخ اصلاحات ایران را نه در شعار بلکه در عمل نیز برازنده ی شما نموده است دبیرکمیته دفاع و صیانت از دانشگاهیان و تشکلهای دانشجویی در پی آزادی تعدادی از دانشجویان :اقدامات جنابعالی به حق لقب شیخ اصلاحات ایران را نه در شعار بلکه در عمل نیز برازنده ی شما نموده است

یزدفردا "به دنبال دیدارهای خانواده ها و دانشجویان دانشگاههای امیر کبیر با مهدی کروبی و پیگیری های دبیرکل حزب اعتماد در خصوص آزادی دانشجویان زندانیٰ در طول چند روز گذشته 9 نفر از آنان آزاد شدند.

 بهاره هدایت و امین نظری اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و سعید فیض الله زاده دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه که به همراه ۷ نفر دیگر از اعضای دفتر تحکیم وحدت و خانواده های دانشجویان بازداشت شده که در روز جمعه در مقابل زندان اوین بازداشت شده بودند، امروز آزاد شدند.

روز گذشته نیز مهدی عربشاهی، میلاد اسدی، فرید هاشمی، مادر نریمان مصطفوی و مادر میلاد اسدی به همراه چند نفر دیگر از اعضای خانواده های دانشجویان آزاد شدند.
به دنبال آزادی این دانشجویان نیز   دبیرکمیته دفاع و صیانت از دانشگاهیان و تشکلهای دانشجویی طی نامه ای از تلاش های آقای کروبی در راستای احقاق حقوق شهروندی تشکر و قدردانی نموده و خواستار رسیدگی به وضعیت دانشجویان دربند و آزادی آنان گردید.
 
متن نامه دبیرکمیته دفاع و صیانت از دانشگاهیان و تشکلهای دانشجویی خطاب به  دبیرکل حزب اعتماد ملی بدین شرح  است:

خدمت دبیر کل محترم حزب اعتماد ملی
جناب حضرت آیت ا.. کروبی
با سلام؛
احتراما” همانطور که مستحضرید با عنایت و پیگیریهای دلسوزانه ی جنابعالی، اوایل صبح روز یکشنبه مورخ ۰۲/۰۱/۸۸ دستور آزادی خانواده ها و دانشجویانی که در  لحظات سال تحویل و مقابل درب زندان اوین بازدداشت شده بودند، صادر و بعد از ظهر همان روز آزاد گردیدند.

در این روزهای عزیز که جهت تبریک سال نو بسیاری از اقشار مختلف مردمی، مسوولین، چهره های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … به حضور می رسند و بدین جهت به لحاظ زمانی بسیار در مضیقه قرار دارید، لغو برنامه های تنظیم شده، دیدار و دلجویی از خانواده ها ی دانشجویان دربند و تعدادی از فعالین دانشجویی، رایزنی و مذاکرات پی در پی با مسوولین قضایی و امنیتی در جهت حل موضوع که از همان ساعات اولیه ی بازدداشت از جانب جنابعالی صورت گرفت، به حق لقب شیخ اصلاحات ایران را نه در شعار بلکه در عمل نیز برازنده ی شما نموده است.

عملکزد جنابعالی در این سالها که تنها مامن و غمخوار خانواده های زندانیان سیاسی بوده اید نگرشی مبتنی بر وجود تکثر و نقادی در جامعه و نیز عزم مصمم حضرتعالی بر احقاق حقوق شهروندی را بر همگان عیان ساخته است.

در حالیکه کلی گویی ها و شعارهای رنگ و لعاب دار و تبلیغات های وسیع قصد بر فضا سازی های کاذب ذهنی مردم و نه پیشبرد واقعی و نهادینه سازی مردم سالاری دارند، تلاشهای بی دریغ و عملی جنابعالی امید را برای دوستداران مردم سالاری زنده نگه داشته است.

بر خود واجب دانستیم از تلاشها و زحمات شبانه روزی حضرتعالی در راستای احقاق حقوق شهروندی، حفظ کرامت انسانی و پیشبرد اساسی ترین مسائل مردم سالاری و نهادینه سازی نقادی در کشور که گاه و بی گاه نیز از ناحیه ی دشمنان مردم سالاری با کارشکنی و متاسفانه رقبای سیاسی با طعن و کنایه و تلخی نیز برای شما همراه بوده، تشکر و قدردانی نموده و اعلام نمائیم در راستای اهداف متعالی و انسانی جنابعالی همراه و همگام شما تا آخر خواهیم ماند.

در پایان ضمن ابراز نگرانی شدید خود نسبت به وضعیت سلامتی دانشجویان دربند و با توجه به وضعیت بلاتکلیفی پرونده ها ی آنان، در وحله ی اول خواستار ملاقات دانشجویان با خانواده هایشان هستیم تا به نگرانی شدید نسبت به وضعیت جسمی و سلامتی آنان خاتمه داده شود و از سویی دیگر خواهان مشخص شدن وضعیت پرونده های دانشجویان هستیم تا بهانه ای برای آزادی آنان وجود نداشته باشد.

لذا موضوع به جنابعالی که تنها مامن ایشان و فردی عملگرا در راستای احقاق حقوق شهروندی می باشید جهت هرگونه مساعدت ایفاد میگردد.

 با تشکر: سیدباقر اسکویی، دبیرکمیته دفاع و صیانت از دانشگاهیان و تشکلهای دانشجویی

یزدفردا