زمان : 03 Mehr 1399 - 20:57
شناسه : 160143
بازدید : 4385
کشف پرونده سرقت یک میلیاردی توسط پلیس فتای یزد کشف پرونده سرقت یک میلیاردی توسط پلیس فتای یزد رئیس پلیس فتای استان از کشف یک پرونده سرقت یک میلیارد ریالی از یکی از شهروندان خبر داد و گفت: مبلغ مذکور از طریق اینترنتی از حساب شاکی سرقت شده بود که پس از کشف پرونده به تحویل شد.

یزد فردا: سرهنگ مرتضی ابوطالبی اظهار داشت: فردی با مراجعه به محل پلیس فتا مدعی شد که فرد یا افرادی با فعال نمودن موبایل بانک و فعال سازی رمز پویا از طریق عملیات بانکی ساتنا اقدام به سرقت مبلغ مذکور از حساب وی کرده اند.

وی گفت: با توجه به این که هیچ گونه هویت و سرنخی از متهم و نحوه دستیابی به کد فعال سازی موبایل بانک شاکی در دست ماموران نبود، کارآگاهان پلیس تحقیقات خودرا در این زمینه آغاز کردند.

این مقام مسئول تأکید کرد: پس از مسدودسازی حسابی که وجه سرقتی به آن واریز شده بود، مشخص شد که مبالغ دیگری نیز به این حساب واریز گردیده و سارق اینترنتی از این حساب به عنوان واسطه استفاده می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: کلیه شهروندان نسبت به فعالسازی رمز پویا اقدام نمایند و از دادن هرگونه کد تایید فعال سازی برای اپلیکیشن‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی به دیگران خودداری نمایند.

طالبی با بیان اینکه افزایش امنیت کاربران در فضای مجازی از مهم‌ترین اهداف پلیس فتا است، گفت: سایت پلیس فتا دریچه ارتباطی با شهروندان است، برای دریافت اطلاعات، هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، گزارش خود را به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، گزارش کنند.