زمان : 03 Mehr 1399 - 11:34
شناسه : 160115
بازدید : 3694
وضعیت نمازخانه‌ها در محور‌های ترانزیتی استان یزد قابل قبول است وضعیت نمازخانه‌ها در محور‌های ترانزیتی استان یزد قابل قبول است رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد وضعیت نمازخانه‌ها در محورهای ترانزیتی استان را قابل قبول اعلام کرد.

یزد فردا: حجت الاسلام و المسلمین سید اکبر موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به موضوع اقامه نماز جماعت در ادارات و مجتمع‌های بین راهی و غیره، گفت: در حال حاضر در همه ادارات استان نمازخانه وجود دارد و نماز جماعت در همه ادارات اقامه می‌شود.

او افزود: نمازخانه‌های بین راهی پیشرفت‌های خوبی داشته است به طوریکه در گذشته نمازخانه وجود نداشت، اما اکنون ۴۰۰ نمازخانه در جاده‌های کشور ساخته شده و تقریبا در همه مجتمع ها، امکانات اولیه برای نمازخانه وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ادامه داد: با تدابیر انجام شده در استان یزد، در محور‌های مواصلاتی وضعیت نمازخانه‌ها خوب است، اما با توجه به اینکه محور‌های یزد ترانزیتی است، به نظر می‌رسد در برخی محور‌ها نیاز به افزایش مجتمع‌های رفاهی، سکوی نماز و غیره وجود دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به نمازخانه‌های بین راهی، اظهار داشت: کمیته نظارت بر نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی و کمیته نظارت بر حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی با نامه وزارت کشور به دستور استانداران تشکیل شد.

اوافزود: وظایف این کمیته که با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعریف شده، جانمایی نمازخانه یا سکو است که خوشبختانه در یزد مشکل چندانی در این زمینه وجود ندارد، اما در جاده یزد ـ طبس، ابرکوه به سمت هرات و مروست، جرقوئیه تا ابرکوه، اسفندآباد تا مروست، نیاز به افزایش یا ایجاد نمازخانه یا سکو‌های اقامه نماز است.

موسوی ادامه داد: نظارت بر نمازخانه‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است و لازم است بهداشت و نظافت با دقت مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.