زمان : 02 Mehr 1399 - 11:40
شناسه : 160059
بازدید : 6679
اختراعی برای افزایش باروری در مردان اختراعی برای افزایش باروری در مردان اختراع قطعه شدن DNA اسپرم انسانی در سطح ملی توسط پژوهشگران پژوهشکده علوم تولید مثل یزد به ثبت رسید.

یزد فردا: مدیرعامل شرکت دانش بنیان پردا گفت: با تلاش پژوهشگران شرکت دانش بنیان پردا وابسته به پژوهشکده علوم تولید مثل یزد یک نوع کیت تشخیصی مورد استفاده در ارزیابی باروری مردان در سطح ملی به ثبت اختراع رسید.

 نبی افزود: درکاربرد این کیت یکی از عوامل موثر در باروری مردان و همچنین نتایج تکنیک­های کمک باروری، سلامت و یکپارچگی DNA اسپرم مردان است.

وی گفت: این کیت در بررسی سلامت و یکپارچگی DNA اسپرم مردان همچون زوجین دارای ناباروری با علل ناشناخته یا سقط مکرر یا سابقه چندین مرحله انجام تکنیک­های کمک­باروری ناموفق، مردان الیگو آستنو تراتواسپرمی (مردانی که آنالیز مایع سمینال آن‌ها از لحاظ تعداد. تحرک و شکل پایین­تر از حد طبیعی باشد)، مردانی که بعد از شیمی ­درمانی خواهان فرزند هستند و یا موارد دیگر کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پردا افزود: برای بررسی یکپارچگی DNA اسپرم تکنیک­های مختلفی وجود­ دارد که اکثریت این تکنیک­ها نیاز به تجهیزات خاص و گران داشته که علاوه بر گران­قیمت بودن، دارای مراحل دشوار و وقت­گیری نیز هستند. اما این کیت با هزینه­ای به مراتب کمتر، این کار را انجام داده و با کاستن از هزینه­های تحمیلی به مراکز درمان ناباروری، باعث کاهش هزینه­های تحمیل شده به خانوار و زوجین تحت درمان ناباروری می ­شود.

نبی گفت: ساخت این کیت حاصل سال­ها کار پژوهشی و تحقیقی بوده و توسط پژوهشگران شرکت دانش­ بنیان پردا یکی از شرکت­های وابسته به پژوهشکده علوم تولید مثل یزد ساخته شده و به ثبت اختراع ملی رسیده است.