زمان : 03 Farvardin 1388 - 01:16
شناسه : 16002
بازدید : 5886
معجون جگر و قدرت برای تدوین طرح تحول فرهنگی معجون جگر و قدرت برای تدوین طرح تحول فرهنگی

یزدفردا-مصطفی میر محمدی  "دختر و پسر را از بدو تولد از یکدیگر جدا می کنیم، کودکستانشان جدا، دبستانشان سوا، راهنمایی هم سوا، دبیرستان هم همینطور و...؛ تا آنکه دختر و پسر به سن 18سالگی می رسند، سن حساس 18سالگی، نقطه اوج تمایلات جنسی و به یکباره، تاکید می کنم "به یکباره" و نه تدریجا، از اول مهرماه هجدهمین سالگرد ولادتشان جمعی 50-40نفره از دختران و پسران بالغ، خود را درکنار یکدیگر و درصندلی های یک کلاس از دانشگاهی می بینند و ترم بعد...

هرکس نداند فکر می کند که حکامی لائیک چنین طرحی درانداخته اند اما افسوس که نمی توانیم به این "روند"ی که نظام جمهوری "اسلامی" ایران درپی گرفته است نامی نهاد به جز "بی سیاستی" و "سرگیجه"! خدای متعال می فرماید: "و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا"، حال اگر برای تحقق این دستور، ماهواره امید می سازیم نباید از این مهم غفلت نمود که خدا فرمود "علی المومنین"، پس ماهواره امید و سفیر به درد "جامعه ایمانی" می خورد نه جامعه ی گیج!

مسئله ی اختلاط دانشگاهها، تنها یک صورت از صورقبیحه ی بی سیاستی و گیجی روزافزون ما را درعرصه "فرهنگ"، نشان می دهد؛ اسرافکاری مستمر ملت، فجایع آموزشی-پرورشی که در "آموزش و پرورش" ما اتفاق می افتد، بی توجهی به مسائل آشکار اخلاقی در ارزیابی برای ورود افراد به دانشگاهها، قرارگرفتن آموزه های مذهبی بعنوان اولویت دسته چندم و هزاران مصداق دیگر که دراین عرصه دیربازده و غامض، ذهن و روح مردمان را پریشان ساخته است از جمله این به خاکی زدنهاست.

اما این گیج زدن ها لاعلاج نیست و ترکیب چند دارو، می تواند اکسیر حیاتبخش عرصه ی فرهنگ را فراهم سازد. یکی از این داروها که سالهاست درمیان مسئولان، تبدیل به کیمیا شده است عبارتست از "جربزه" یا همان شجاعت؛ شجاعت در ایجاد تحول و پذیرش هزینه های یک تصمیم که بی تردید درمقطع فعلی این جگر احمدی نژاد است که مظروف متناسبی برای شجاعت موصوف می باشد، جگری که نواقص تاریخی حوزه های دیگر را نیز تحت تاثیر خود قرار داد. سهمیه بندی سوخت، طرح تحول اقتصادی، دانشگاه کلمبیا، مسائل مربوط به انرژی هسته ای واینک «طرح تحول فرهنگی».



ماده لازم دیگری که برای تهیه این اکسیر بدان احتیاج داریم، "قدرت" است. اساسا"فرهنگ" را قدرتها می سازند؛ حتی رضاخان هم با کشف حجاب، فرهنگ بدحجابی را پایه گذاشت که تا امروز هم آتش عقبه این قدرتنمایی ادامه داشته والا بروید و تبار زنان را قبل از رضاخان بشناسید تا بدانید که قبل از کشف حجاب، بدحجابی و بی حجابی معنایی نداشت مانند آنکه امروز در کشورمان برهنگی زن و مرد در مرئی و منظر مفهومی ندارد. این قاعده بردنیای امروز هم حاکم است و فرهنگ جوامع مختلف را قدرتها و ابرقدرتها تعیین می کنند.

احمدی نژاد درصورتی که بتواند در دوربعد نیز اکثریت آراء مردم را به خود اختصاص دهد، این دوشرط را علی الحساب دراختیار دارد. شروطی که حداقل یکی یا هردوی آنها را قریب باتفاق دیگران ندارند، بنابراین تنها کسی که می تواند عرصه فرهنگ را که به تعبیر حضرت آقا اکسیژن یک جامعه را تشکیل می دهد، یک خانه تکانی اساسی دهد، آن عبارتست از شخصیت حقیقی(جگر) محمود احمدی نژاد بعلاوه شخصیت حقوقی(قدرت) وی.

مقطع فعلی، زمان گرانسنگی برای "فرهنگ" خواهد بود در صورتی که برای دکتر احمدی نژاد، طرح تحول فرهنگی –حداقل- به اندازه طرح تحول اقتصادی اهمیت داشته باشد والا که جبهه خداپرستان، فرصتی تاریخی را از کف خواهند داد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــپی نوشتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

احتمالا احمدتوکلی بخاطر نطقهای کاملا غیرسیاسی اش(!) برای حذف هدفمند کردن یارانه ها از لایحه بودجه و علی لاریجانی بخاطر مزه پرانی های فلسفی اش در این باره، پیام نوروزی حضرت آقا را درباره اصلاح الگوی مصرف، اصلا تعریض و کنایه ای از جانب رهبری به خود نمی دانند!
همیشه، وقتی جبهه مقابل، ذکاوت به خرج می دهد باید ناراحت باشی و بینی و بین الله بخاطر ذکاوتی که خاتمی از خود نشان داد، ناراحتم ای کاش که محمدخاتمی می ماند و مهندس موسوی نمی آمد تا یک وزن کشی شفاف شفاف شفاف در سال آتی اتفاق می افتاد اما حیف که مهندس خیلی ساده فریب خورد!!
دقت کردید که فرزاد حسنی درپربیننده ترین برنامه سال تلویزیون به تلویزیون برگشت، اگر قرار بر دهن کجی به بچه حزب اللهی ها بود، حقیقتا آیا بهتر از این امکان داشت؟!! مصاحبه با خانم "هان بماند.

یزدفردا