زمان : 30 Shahrivar 1399 - 20:42
شناسه : 159902
بازدید : 4447
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد : کسبه و بازاریان مهمترین نقش در شکل گیری تمدن اسلامی را دارند فرمانده سپاه الغدیر استان یزد : کسبه و بازاریان مهمترین نقش در شکل گیری تمدن اسلامی را دارند مسئولان برای رفع مشکلات بازاریان تلاش بیشتری داشته باشند فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه کسبه و بازاریان مهمترین نقش در شکل گیری تمدن اسلامی را دارند، گفت: مسئولان برای رفع مشکلات بازاریان تلاش بیشتری داشته باشند.

یزد فردا: سردار رضا پورشمسی در آیین تکریم و معارفه مسئولان پیشین و جدید بسیج اصناف استان یزد با گرامیداشت ایام دفاع مقدس اظهار داشت: مهمترین موضوعی که مقام معظم رهبری به صورت ویژه به ویژه در گام دوم انقلاب به آن تاکید دارند، بحث تمدن سازی اسلامی است که افق آرمانی بسیار بلند و متعالی است که ایشان برای همه ما به عنوان شیعه ترسیم کرده اند.

وی با بیان اینکه امروزه برخی افراد در این موضوع که آیا می توانیم تمدن اسلامی در دنیای غرب زده ایجاد کنیم تشکیک می کنند گفت: به اعتقاد ویل دورانت که از اندیشمندان غربی است، ما در قرون سوم و چهارم صاحب تمدن اسلامی بودیم ولی متاسفانه به دلیل عدم مراقبت مسلمانان، این تمدن دچار ضعف شد.

وی تصریح کرد: این تجربه و بستر برای شکل گیری تمدن اسلامی وجود دارد و ویل دورانت تاکید می کند که این تجربه در حوزه های تجارت، کسب و کار، قوانین، سبک زندگی، غذاها و داروها، تولیدات مورد نیاز مردم و موارد مختلف دیگر هم وجود دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مواردی که ویل دورانت در شکل گیری تمدن اسلامی مطرح می کند، نقش تجارت، کسبه و بازار است؛ یعنی آن چیزی که باعث می شود در جامعه اسلامی صاحب تمدن شویم، تجارت، کسبه و خرید و فروش است.

پورشمسی گفت: اگر نقش کسبه و بازار به درستی تعریف شود، قطعا یکی از پایه های اساسی رزق حلال جامعه را چه برای فعالان این عرصه و چه برای عموم مردم به وجود آورده ایم.

وی ادامه داد: این بخش قطعا مشکلات زیادی این روزها دارد و مسئولان باید هرچه بیشتر نسبت به رفع مشکلات آنها تلاش کنند تا بتوانیم به این وسیله قدری از سختی های وارد شده به مردم را بکاهیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه کسبه و بازاریان یزد در تمام کشور به خوشنامی و اعتبار شناخته می شوند تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا هم کسبه و بازاریان یزد همت و مشارکت بسیاری در رزمایش کمک مومنانه داشتند.