زمان : 22 Shahrivar 1399 - 13:11
شناسه : 159430
بازدید : 6105
واکسن کووید-١٩ روسی، ساخت ایران واکسن کووید-١٩ روسی، ساخت ایران بررسی تولید مشترک واکسن کرونا در دیدار سفیر ایران با رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا : كاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در گفتگوی مجازی با كریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، با عرض تبریک به دولت روسیه در زمینه ساخت و تولید واكسن كوويد-١٩، به گفتگوی روسای جمهور و وزرای بهداشت دو كشور و توافق نسبت به همكاری های مشترک فی ما بین اشاره کرد.

سفیر ایران در اين گفتگو با استناد به نتايج دو نشست كار گروه واكسن و دارو ميان انستيتو پاستور و مركز ملی گامالیا روسیه نسبت به آغاز هرچه سریعتر پروسه تولید مشترک واكسن كووید-١٩ با همكاری صندوق سرمایه گذاری مستقيم روسيه ابراز اميدواری نمود.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از همكاری با ایران در زمينه ساخت و توليد انبوه واكسن كوويد-١٩ توضيحات مبسوطی در خصوص مراحل و چگونگی آغاز كار مشترک ارائه نمود.

کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در مصاحبه با خبرنگاران به سوالاتی در این خصوص پاسخ داد.

مشارکت طرف ایرانی در تولید واکسن روسی دقیقاً چگونه خواهد بود؟ این تولید مشترک دقیقاً برای چه کاری برنامه ریزی شده است؟

از ابتدای شیوع این بیماری با توجه به روابط خوب دو کشور ایران و روسیه رایزنی و گفتگوهایی بین مقامات و مسئولین دو کشور در خصوص مقابله با این بیماری و همکاری در تولید واکسن آغاز شد و دو کارگروه برگزار شده بین وزارت بهداشت دو کشور و انستیتو پاستور و مرکز گامالیا روسیه برگزار شده است. پیش نویس همکاریها را برای این همکاریها بین دو طرف تبادل شده و قرار است هیاتی از ایران برای پیگیری این موضوع عازم روسیه شود.

آیا پزشکان ایرانی به کارخانه های روسیه می آیند یا اینکه می توانند فن آوری واکسن ها را به ایران منتقل کنند؟ کمی دقیق تر بخواهیم بپرسیم، آنها در این برنامه ها چه چیزی می خواهند؟

با دست یابی روسیه به پیشرفت و موفقیت هایی برای تولید واکسن کووید، این کشور جزو کشورهای خرید و تولید مشترک این واکسن قرار گرفته است.

دختر رئیس جمهور روسیه این واکسن را تست کرد و نتایج خوبی هم داشت، مانند سایر داوطلبان و به زودی واکسن روسی Covid-19 به کلینیک ها برای همه آماده و ارسال می شود. آیا شخصی از سفارت (مثلاً خود جناب سفیر) حاضر به آزمایش این واکسن هستند یا می خواهند واکسینه شوند؟

زدن واکسن یک امر داوطلبانه است. در موضوع واکسیناسیون هم اساس سلامتی مردم کشورمان است و تلاش هایی هم که انجام می شود در این راستا می باشد. امیدواریم دسترسی عموم مردم جهان خصوصا مردم ایران به واکسن این بیماری در آینده نزدیک صورت پذیرد.