زمان : 29 Esfand 1387 - 23:06
شناسه : 15934
بازدید : 4356
علي‌احمدي آقاي كسري بودجه کابینه احمدی نژاد علي‌احمدي آقاي كسري بودجه کابینه احمدی نژاد
یزدفردا "آمار استيضاح در اين وزارتخانه آن‌قدر بالا بوده كه وزراي آموزش و پرورش همواره بيش از همكاران خود در كابينه در عرصه زورآزمايي مجلس و دولت، در صف اول پاسخگويي بوده‌اند، بسياري از وزراي آموزش و پرورش در اين عرصه، كرسي را واگذار كرده‌اند.
عليرضا علي‌احمدي نهمين وزير آموزش و پرورش در نظام جمهوري اسلامي و دومين وزير دولت نهم است كه ابتدا قرار بود بر كرسي وزارت تعاون تكيه بزند، اما چنين نشد و او كه به مرز 50 سالگي نزديك مي‌شود، صبر كرد تا با استعفاي محمود فرشيدي، رسما سكان هدايت نظام آموزش كشور را در دست بگيرد.
علي‌احمدي امسال از اجراي طرح ساماندهي نيروي انساني در بدنه نظام آموزش خبر داد، اجراي اين طرح كه از ابتدا به دليل كسري بودجه 6 هزار و 800 ميليارد توماني آموزش و پرورش در سال 87 با سياست‌هاي انقباضي روبه‌رو بود در برخي موارد نقدهاي كارشناسان را به همراه داشت. اما به هر حال علي احمدي خواهان كوچك شدن بدنه آموزش و پرورش بود. شايد به دليل همين تنگناها او نتوانست به وعده چندساله وزاري پيشين مبني بر جذب هزاران نيروي حق‌التدريسي جامه عمل بپوشاند.
كسري بودجه در مدت حدود 5/1 ساله وزارت علي‌احمدي، چنان فشاري بر او و همكارانش وارد كرد كه لب به شكوه گشود و در برابر نمايندگان فراكسيون فرهنگيان مجلس از استيصال خود در اجراي برنامه‌ها خبر داد.
با وجودي كه آموزش و پرورش پرمخاطب‌ترين وزارتخانه كشور است و فصل مشترك گسترده‌اي با مردم و خانواده‌شان دارد، اما در يك سال اخير متاسفانه بسياري از رسانه‌ها در ارتباط و گفتگوي اختصاصي با وزير بي‌نصيب مانده‌اند. بيشتر ارتباط علي‌احمدي با رسانه‌هاي جمعي نه به صورت اختصاصي كه به طور نمادين و در مراسم افتتاح يا نواختن زنگ‌هاي تشريفاتي بوده است. عليرضا علي‌احمدي غالبا وقتي در برابر پرسش‌هاي خبرنگاران قرار مي‌گيرد، اگر به قول او منطقي نباشد، براحتي از جوابگويي امتناع مي‌كند. حتي بسياري از مديران و معاونين اين وزارتخانه از ارتباط و مصاحبه با خبرنگاران خودداري مي‌كنند. به هر حال كمتر وزيري در دولت نهم مي‌توان سراغ گرفت كه كمتر حاضر به ارتباط با رسانه‌ها باشد. اما علي‌احمدي يكي از وزراي مصمم كابينه نهم است. او به هر حال باوجود كسري شديد بودجه توانسته مهار نظام آموزش را كنترل كند. همان طور كه همگان اميدوارند اين هدايت در سال آينده كه قرار است لايحه نظام هماهنگ نيز در وزارت آموزش و پرورش اجرا شود، با تدبير وزير ادامه يابد.
منبع "جام جم
یزدفردا