زمان : 28 Esfand 1387 - 23:51
شناسه : 15921
بازدید : 6748
گزارش يزدفردا از سيمنار هوش مصنوعي دانشجويان دانشگاه پيام نور يزد- شاهديه گزارش يزدفردا از سيمنار هوش مصنوعي دانشجويان دانشگاه پيام نور يزد- شاهديه



یزدفردا -محمد حسین تقوائی :در روزهای پایانی سال 1387، انجمن علمی تخصصی کامپیوتر دانشگاه پیام نور یزد در ادامه ی فعالیتهای خود سمینار شبکه های عصبی را در سالن آمفی تئاطر شاهدیه برگزار کرد این سمینار با نظارت انجمن و با تلاش دانشجویان ورودی سال 87 (کمیته ی 87)این دانشگاه برگزار شد .

مراسم راس ساعت 9 صبح با تلاوت آیات قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.در این مراسم میهمانان ویژه ای حضور داشتند که علاوه بر دکتر میرحسینی ریاست دانشگاه پیام نور، جمعی از متخصصین فناوری اطلاعات استان نیز حضور داشتند.

ارایه مقاله علمی شبکه عصبی
در ابتدا سرکار خانم مهندس نایبی از اساتید برجسته یزدی( دارای لیسانس مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک از دانشگاه صنعتی امیر کبیر، کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس ، دارای چندین مقاله ی داخلی و خارجی ، سابقه ی همکاری با پارک علم و فناوری ، دانشگاه سراسری و آزاد یزد و شرکت در کنفرانسهای IEEE )در یک پنل آموزشی در خصوص مبانی هوش مصنوعی، تعریف شبکه ی عصبی ، انواع شبکه ی عصبی و کاربردهای آن ، بخشهای اصلی شبکه و مباحثی از این دست سخنانی را به میان آورد. خانم نایبی همچنین از تعاریف و اصطلاحات رایج در این رده علمی سخن گفت.
استاد نایبی همچنین سوالی چهارگزینه ای را مطرح نمود و اعلام کردکه شرکت کنندگان می توانند در خلال مقاله علمی ارایه شده، جواب صحیح را پیدا کنند.

سوال مطرح شده :
فرض کنید تعدادی اثر انگشت داریم و می خواهیم با استفاده از شبکه های عصبی و با شمارش تعداد زوایای صفر ، 45، 90، 135 درجه ی موجود در آنها در شش گروه طبقه بندی کنیم از کدام از شبکه های زیر می توان استفاده کرد؟
الف- شبکه ی پس انتشار خطا
ب- شبکه ی هاب فیلد
ج- ترکیب شبکه ی پس انتشار خطا و شبکه ی بدون نظارت
د- شبکه کزهنن

تقدیر و تشکر:
در ادامه مراسم پذیرایی مختصری در سالن انجام شد، سپس دبیر انجمن تخصصی کامپیوتر دانشگاه در جایگاه حاضر شد و از زحمات دست اندرکاران تقدیر و تشکر نمود و ابزاز امیدواری نمود که در آینده نزدیک شاهد سمینارهای بزرگ استانی و کشوری در یزد و در زمینه فن آوری اطلاعات باشیم. میرحسینی از برپایی برنامه های دیگر در سال آینده خبر داد.
پس از وی، مجری برنامه مهندس آقارحیمی مدیریکی از شرکتهای فناوری اطلاعات یزد را به جایگاه فراخواند، آقارحیمی هم ضمن تشکر از تمام دانشجویان فعال گفت: حضور در این جمع مرا ترغیب کرد دوباره دانشجو شوم "دانشجو ی دانشگاه پیام نور شاهدیه یزد " .


ادامه مقاله شبکه عصبی
در ادامه استاد نایبی در خصوص شبکه عصبی به طور تخصصی سخن گفت وی از کاربردهای شبکه عصبی گفت و همچنین نمونه های عملی این علم را برشمرد.

بخش اهدای جوایز:
در ابتدا ی سمینار به منظور دقت شرکت کنندگان در محتوای ارایه شده سوالی چهارگزینه ای طرح شد در پایان از میان شرکت کنندگان در مسابقه برندگان انتخاب شدند و به بیش از 15 نفر از برندگان جوایزی مانند فلش مموری، میدیا پلیر و .... از سوی یکی از حمایت کنندگان مراسم اهدا شد.

پایان سمینار هوش مصنوعی دانشگاه پیام نور یزد- شاهدیه
پس از اهدا جوایز، مجری مراسم، پایان سمینار را اعلام نمود و دانشجویان، با نگاهی جدید و علم فزاینده نسبت به دانش جدید هوش مصنوعی سالن را ترک کردند. برخی از دانشجویان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این سمینار، اظهار امیدواری کردند که برگزاری چنین سمینارها و کارگاهای علمی با موضوعات روز دنیا و مورد نیاز دانشجویان ادامه یابد.

یک نکته اساسی:
به عنوان میهمان در جمع دانشجویان پیام نور حاضر شدم پیش از این نیز در سمینار آشنایی با تکنیکهای سخت افزار که توسط جمعی از این دانشجویان فعال در سینما دانش آموز برگزار شده بود شرکت کرده بودم، آنچه در میان چنین دانشجویانی، حال در دانشگاه پیام نور، سراسری یا آزاد اسلامی مشهود است، تلاش و کوشش برای ارتقا سطح علمی و دانش فنی خود و دانشجویان و در مجموع جامعه علمی ایران است.
امید می رود در آینده با برنامه ریزی مدون این عزیزان، فرصتی فراهم شود تا بتوان چنین مراسمها و سمینارهایی در سطح استان و حتی کشور برگزار شود که بی شک چنین عملکردی حمایت همه جانبه مسوولین وفعالان فناوری اطلاعات استان را می طلبد. به امید روزهای درخشان برای تمام دانشجویان ایران زمین.

سابقه علمي استاد نايبي:
لیسانس مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک از دانشگاه صنعتی امیر کبیر ، کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس، سابقهی همکاری با پارک علم و فناوری ، دانشگاه آزاد و سراسری یزددارای مقالات داخلی و خارجی، شرکت در کنفرانسهای IEEE
یزدفردا