زمان : 26 Esfand 1387 - 22:49
شناسه : 15887
بازدید : 2893
پایگاه فرهنگی و هنری سرو همزمان با میلاد پیامبر اسلام (ص) آغاز به کار کرد پایگاه فرهنگی و هنری سرو همزمان با میلاد پیامبر اسلام (ص) آغاز به کار کرد
.یزدفردا :در این پایگاه به هنر ، ادبیات ، کتاب ، اندیشه و دین پرداخته می شود و رویکرد آن بیش تر تحلیلی است تا خبری .
در نخستین روز از آغاز به کار این پایگاه آثار و گفتاری از کمال تبریزی ، تقی آزاد ارمکی ، محمد مهدی جعفری ، حسین دهلوی ، احمد مسجد جامعی و .... به چشم می خورد.
در توضیحی که با عنوان "چرا سرو؟" در این پایگاه آمده است ، نوشته شده است : در ایران ما صدای سیاست بلند تر از صداهای دیگر است و سخن سیاسی سخن های دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد ، اما این بدین معنی نیست که سخن سیاسی سخنی تاثیرگذار تر نیز هست. سرو پایگاه همه کسانی است که نمی خواهند سخن فرهنگی تحت الشعاع سخن سیاسی قرار گیرد و به استقلال و بیش از آن به ارزش والای فرهنگ و هنر در ساختن جامعه باور دارند.
در این نوشته هم چنین امده است : ما گروهی از علاقمندان فرهنگ و هنر ایران هستیم که قصد داریم در این فضای کوچک در حد توان خود بازتاب دهند صداهای مختلف در فرهنگ و هنر ایران باشیم . ما با این که خود صاحب گرایش و دیدگاه هایی مشخص هستیم و به آن افتخار می کنیم ، اما قصد داریم در کنار ارائه آثاری که دیدگاه و گرایش ما را نمایندگی می کند ، فضایی برای گفت و گو و تبادل نظر فراهم کنیم . می دانیم گفت و گو هنگامی رخ می دهد که همدیگر را به رسمیت بشناسیم و هنگامی می توانیم همدیگر را به رسمیت بشناسیم که به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم.ما می کوشیم در کنار همه معیارهای روزنامه نگاری حرفه ای به طور ویژه ای به انصاف ، اعتدال و ارزش های جامعه پایبند باشیم وهمه کوشش خود را برای رعایت اخلاق به کار می بندیم.
در این مطلب درباره نامگذاری این پایگاه نیز اشاره شده است : سرو بازتاب روح ایرانی است . در برابر توفان ها سر خم می کند ، اما توفان که فرو نشست کمر راست می کند ودوباره می ایستد . اگرچه ریشه در زمین دارد ، اما سر به آسمان می ساید. سرو نماد طبیعت ، فرهنگ و هنر ایران است . درادبیات ، معماری ، نقاشی و فرش های ایرانی حضور دارد. نه تنها در شعر و هنر قدیم ایران جایی بلند دارد که در هنر و ادبیات امروز نیز حضور دارد.

http://www.sarve.ir/
بخشی از مطالب روز نخست:
1- الان فضا خیلی بسته است [گفت‌وگو با کمال تبریزی]
2- گام‌هایی به سوی صلح [گفت‌گوی یو.ان کرونیکل با سیدمحمد خاتمی]
3- چشم‌انداز تئاتر 1388
4- بیم‌ها و امیدهای ادبیات ایران در سال آینده
5- شباهت‌های بازی و انتخابات [یادداشتی از تقی آزاد ارمکی]
6- نمی‌خواستیم رقيب بخش خصوصي باشیم  [گفت‌وگو با احمد مسجدجامعی]
7- تک‌گویی بس است! [گزارش فعالیت‌های موسسه گفت‌وگوی تمدن‌ها در سال 87]
8- حسین دهلوی: حضور خاتمی صد درصد به نفع هنرمندان است
9- تولد دوباره [سینمای ایران در دوره اصلاحات]
10- ضعف مدیریت بر انیمیشن حاکم است [گفت‌وگو با وحید نصیریان]
و...