زمان : 27 Mordad 1399 - 01:15
شناسه : 158314
بازدید : 16185
راه اندازی  شرکت راه آهن حومه ای استان یزد پس از 4 سال از طرح توسط شهرداری یزد قطار شهری اردکان را به مهریز متصل می کند راه اندازی شرکت راه آهن حومه ای استان یزد پس از 4 سال از طرح توسط شهرداری یزد

یزدفردا:پس از 4 سال از طرح قطارحومه شهری در استان یزد ،لایحه شهرداری یزد در خصوص راه اندازی شرکت راه آهن حومه ای استان در جلسه ۲۵۹ صحن شورای اسلامی شهر یزد به تصویب رسید.
در این لایحه که در کمیسیون شهرهوشمند و بهبود روش ها بررسی شد؛ ارکان توسعه پایدار استان، شهرستان و شهر یزد مدنظر قرار می گیرد و شورا تصویب نمود تا شهرداری یزد نسبت به مشارکت در تاسیس شرکت با همکاری شهرداری های در مسیر (اردکان تا مهریز) اقدام کند.

مهندس قمی قبلا در همین رابطه گفته بود : الزامی برای سکونت همه اهالی حومه شهر که در مرکز استان اشتغال دارند، در شهر یزد نیست.

حمیدرضا قمی افزود: راه‌اندازی قطار حومه علاوه بر ایجاد سهولت در رفت و آمد، از حوادث جاده‌ای و خطرات آن می‌کاهد.

وی ادامه داد: یزد به دلیل قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی کشور از جایگاه خاصی در حمل و نقل و مسافربری کشور برخوردار است و راه‌اندازی این قطار به توسعه گردشگری نیز کمک می‌کند.

سخنگوی شورای شهر یزد اظهار کرد: در حال حاضر مطالعات مقدماتی، مسیریابی و اقدامات اولیه برای راه‌اندازی قطار حومه انجام شده، اما لازم است همه مسئولان در این زمینه همکاری داشته باشند.

قمی گفت: راه‌اندازی قطار حومه، خواسته مشترکی است که طرح اولیه آن در شورای پنجم مطرح شد.

در سال 96 نقصان محمدي مدیر کل وقت مسکن و شهرسازی  درخصوص اقدامات صورت گرفته براي راه اندازي قطار حومه شهري يزد اظهار كرد: دستور مطالعات قطار بين شهري يزد در سال 95 گرفته شده و قرار است و اين خط ريلي حومه اي از شهر عقدا تا مهريز و به موازات راه مواصلاتي جاده اي ميان اين دوشهر ساخته شود.


نقصان محمدي يادآور شد: اين قطار حومه اي 85 درصد جمعيت استان را پوشش مي دهد و مطمئنا با اجراي اين طرح، نتايج مثبت اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي آن شامل مردم خواهد شد.