زمان : 23 Esfand 1387 - 00:29
شناسه : 15811
بازدید : 6307
گزارش يزدفردا از سمينار آشنايي با بازارهاي بين المللي فاركس و فرصتهاي سرمايه گذاري نوين گزارش يزدفردا از سمينار آشنايي با بازارهاي بين المللي فاركس و فرصتهاي سرمايه گذاري نوين
یزدفردا "سه شنبه 20 اسفندماه 1387ساعت 16  سالن تربيت معلم ؛ سمينار آشنايي با بازارهاي بين المللي فاركس و فرصتهاي سرمايه گذاري نوين، كه باهمكاري سازمان نظام صنفي رايانه اي استان يزد و شركت رايان تجارت كوير و IFC markets  مهيا شده بود.
 مراسم با تلاوت قرآن مجيد و سرود جمهوري اسلامي آغاز به كار كرد. در اين مراسم مديركل دفترفناوري اطلاعات استانداري و جمعي از مديران ادارات و همچنين علاقمندان فاركس به خصوص جوانان شركت داشتند كه براساس اعلام دبيراجرايي سمينار بيش از چهارصد نفر در سمينار ثبت نام نمودند.
 
تقدير و تشكر
قائم مقام دبير سمينار، حسين زرگرپور،  پس از پيش مقدمه مجري، در جايگاه حاضر شد و از همكاري ارگانها و نهادهاي دولتي و برخي از شخصيتها سخن گفت به خصوص رياست محترم سازمان نظام صنفي رايانه اي استان يزد تقدير شد وي همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكر كرد  و حضور اساتيد مدعو را ستود.
 
بازه اول : سخنراني مهندس قمي
مهندس قمي هم به عنوان دبير سمينار آشنايي با بازارهاي بين المللي فاركس و فرصتهاي سرمايه گذاري نوين با موضوع تجارت الكترونيكي بحث نمود . استاد قمي در قالب مقاله علمي در خصوص تجارت الكترونيكي، مفاهيم اوليه، جايگاه آن در ايران و جهان و در نهايت چالشهاي پيش رو و آينده تجارت الكترونيكي مباحث جالبي را مطرح نمود.
 
بازه دوم : سخنراني مهندس اقبالي
سخنران دوم اما از اساتيد مدعو بود كه در جايگاه حاضر شد و در قالب يك پنل آموزشي با موضوع آشنايي با بازارهاي مالي سخناني را ارايه نمود كه مورد توجه حضار قرار گرفت.
اقبالي در سخنان خود از بازارهاي مالي، تاريخچه، روند تشكيل و تدوين آن مطالبي را ارايه نمود و از سرمايه گذاري، روند سرمايه گذاري در ايران و مفاهيم سرمايه گذاري سخن گفت.
 
بازه سوم: سخنراني مهندس خواجوي
مهندس خواجوي از اساتيد مدعو ، مدرس و تحليلگر بازار  بورس بين الملل، سخنران بعدي سمينار بود كه موضوع سخنراني خواجوي، فاركس و مفاهيم و اصطلاحات آن بود وي در ابتدا در خصوص مفاهيم و مباني فاركس سخناني را ايراد نمود و در ادامه در خصوص چگونگي  ورود به بازار بين المللي فاركس و معامله در آن سخن گفت. وي همچنين در  مثالهايي در خصوص برخي از مفاهيم و اصطلاحات فني فاركس حرف زد.
 
بازه چهارم: جلسه پرسش و پاسخ:
در قسمت بعد، پس از پذيرايي در سالن، اساتيد مدعو مهندس اقبالي و مهندس خواجوي در  جايگاه حاضر شدند و به سوالات شركت كنندگان چهره به چهره جواب دادند در قسمتي از سخنان خود، برخي از ابهامات رايج در مورد فاركس را براي حضار تشريح كردند.
 
 
جوايز اهدايي دبيرخانه سمينار
بنا به اعلام دبيرخانه ، به مناسبت هفته وحدت و تولد پيامبر اعظم، دبيرخانه سمينار با مشاركت برخي از ارگانها و نهادهاي خصوصي و دولتي جوايزي به شركت كنندگان اهدا نمودند كه 10 خط رايگان اي دي اس ال اهدايي شركت پيشگامان كوير يزد، ده دوره رايگان آموزشي بازار فاركس اهدايي شركت رايان تجارت كوير، چهار ربع سكه بهار آزادي اهدايي شركت رايان تجارت كوير، دو حساب real  بازار فاركس باموجودي 250 دلار از سوي شركت IFC Markets   ، پرينتر سامسونگ اهدايي شركت الگوريتم ، ده دوره آموزشي بازار بين المللي فاركس با تخفيف 40 درصد از جوايز تعيين شده بود.
 
 
بازه نهايي و قسمت پاياني
قسمت پاياني سمينار اهدا جوايز بود كه سركار خانم شريفي مجري برنامه، آقارحيمي را به جايگاه فرا خواند،دبيراجرايي سمينار آشنايي با بازارهاي بين المللي فاركس و فرصتهاي سرمايه گذاري نوين از فراز و نشيب هاي سمينار گفت
 وي در سخنان خود از همكاري دبير همايش مهندس قمي سخن گفت و همكاريهاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد، استانداري يزد، شهرداري، اداره كل نظارت بر اماكن نيروي انتظامي يزد را ستود و جوايز سمينار را معرفي كرد و اعلام نمود كه نتايج در وبسايت http://www.fxkavir.com معرفي مي شود. آقارحيمي در اجرايي صميمانه و خاطره انگيز از تمام دوستان كه در سمينار دبيرخانه را همراهي نمودند تقدير كرد.
وي تعداد ثبت نامي در سمينار را بيش از چهارصد نفر برشمرد و گفت موضوع فاركس براي يزديها جذاب بوده است كه حتي با نزديكي به شب عيد و حتي بازي پيروزي، الشارجه هم حضوري چشمگير داشتند وي به طرفدار پيروزي خبر بردتيم محبوبشان داد و آرزوي برد استقلال كرد!!!
یزدفردا
 
 
پاياني ديگر
سركار خانم شريفي مجري توانمند و مسلط برنامه، قسمت پاياني را خيرمقدم و همچنين دعا به پايان رساند و پايان سمينار را اعلام نمود.
كمتر از ربع ساعت بود كه كم كم شركت كنندگان سالن تربيت معلم را ترك كرده اند و دقايقي بعد اعضاي دبيرخانه هم سمينار را با آرزوي سيمنار ديگر ترك كردنند