زمان : 22 Esfand 1387 - 01:26
شناسه : 15809
بازدید : 3123
قاليباف : وضعيت فعلي را مطلوب ارزيابي نمي كنم و تداوم آن را به نفع نظام و كشور نمي دانم. قاليباف : وضعيت فعلي را مطلوب ارزيابي نمي كنم و تداوم آن را به نفع نظام و كشور نمي دانم.

براي شركت در انتخابات – به عنوان كانديدا - هنوز در حال بررسي و ارزيابي امور مختلف هستم، هنوز به تصميم نهايي نرسيده ام، هرچند كه به آن خيلي نزديك شده ام اما به هر حال من ملاحظات خودم را در اين باره دارم و بايد پاسخهاي شفاف و قاطعي براي آنها بيابم.
محمد با قر قالیباف گفت: برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 هنوز به جمع بندی نرسیده ام.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کاندیدا می شوید گفت: واقعيت امر اين است كه من براي شركت در انتخابات – به عنوان كانديدا - هنوز در حال بررسي و ارزيابي امور مختلف هستم، هنوز به تصميم نهايي نرسيده ام، هرچند كه به آن خيلي نزديك شده ام اما به هر حال من ملاحظات خودم را در اين باره دارم و بايد پاسخهاي شفاف و قاطعي براي آنها بيابم.

وی در پاسخ به این سوال که برای حضور در انتخابات چه ملاحظاتی دارید تصریح کرد: اولين مساله اين است كه من در طول زندگي ام رويكردي داشته ام كه مرا در چنين تصميمگيريهايي ياري مي كند. خلاصه اينكه با خودم عهده كرده ام، درجايي كه به درد مي خورم و كاري از من ساخته است، غيبت يا غفلت نداشته باشم. هر چيزي كه احساس كردم وظيفه من است انجام بدهم كوتاهي نمي كنم. اگر براي شركت در انتخابات هم احساس وظيفه كنم، كوتاهي نمي كنم.

وی تاکید کرد: وقتی كه احساس وظيفه كردم پيروزي يا شكست در درجه بعدي اهميت است، نه اينكه مهم نباشد. وقتي ما وارد عرصهاي مي شويم حتماً بايد همه تلاش مان را به كار بگيريم كه به نتيجه مطلوب برسيم، ولي در درجه اول انجام وظيفه مهمتر است.
اين تزي است كه ما از حضرت امام(ره) آموخته ايم. هر جا هم كه به آنها عمل كرده ايم، نتيجه مطلوب عايد شده است.

کاندیدای بالقوه اصول گرایان با بیان اینکه ملاحظه ديگر من براي حضور در انتخابات اين است كه ما وارد دهه چهارم انقلاب اسلامي شده ايم و مقام رهبري با هوشمندي تمام دهه چهارم انقلاب را دهه پيشرفت و عدالت ناميده اند. تصریح کرد: اين مطلب به اين معناست كه ما پس از گذشت 30سال از انقلاب اسلامي اگر نتوانيم به پيشرفت همراه با عدالت يا به تعبير ديگري يك الگويي از توسعه كه همراه با عدالت باشد برسيم، دچار بن بستها و مسايل جدي مي شويم. به هرحال مي دانيد كه ما در اين 30سال دستاوردهاي گرانبهايي داشته ايم، اما واقعيت اين است كه هنوز نتوانسته ايم به توسعه مطلوب و موردنظر انقلاب و نظام دست يابيم و اين موضوع، اصلا يك امر تشريفاتي و حاشيه اي نيست. ما اكنون سند چشم انداز 20ساله را داريم كه نميتوانيم صرفا با صحبت كردن از آن امورمان را بگذرانيم. سند چشم انداز با امنيت ملي ما پيوند خورده و با موجوديت نظام ما آميخته شده است.

قالیباف ادامه داد: هر سياستمداري براي حضور در عرصه سياسي و انتخابات بايد اول راهبردي داشته باشد كه براساس آن در انتخابات حاضر شود. خود انتخابات كه به خودي خود نمي تواند هدف باشد. انتخابات وسيله اي است براي عملي كردن راهبردي كه هر سياستمداري ممكن است داشته باشد.

کاندیدای دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: وضعيت فعلي را مطلوب ارزيابي نمي كنم و تداوم آن را به نفع نظام و كشور نمي دانم. ما با اين وضع به پيشرفت و عدالت دست پيدا نمي كنيم. فرصتهاي بزرگ نظام و كشور هم هدر مي رود، اما اينكه براي تغيير اين وضعيت من چه وظيفهاي دارم، چه برنامهاي مي توانم داشته باشم و آيا بايد وارد انتخابات بشوم، موضوعي است كه در حال بررسي آن هستم و به زودي هم نتيجه اش را اعلام مي كنم.