زمان : 22 Esfand 1387 - 01:12
شناسه : 15801
بازدید : 7629
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد در نشست رسانه ای : تشكيل كميسيون تعیین درصد جانبازان در سال 87 به صورت مقيم در استان یزد رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد در نشست رسانه ای : تشكيل كميسيون تعیین درصد جانبازان در سال 87 به صورت مقيم در استان یزد


یزدفردا ""سيد علي اكبر حسيني نسب در جلسه نشست رسانه ای خود كه به مناسبت سالرزو تشكيل بنياد شهيد در محل اين سازمان تشکیل شد با بيان تبريك 22 اسفند سالروز تشكيل بنياد شهيد و امور ايثارگران به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت امام (ره) و ابراز اميدواري از انجام خدمتگزاري خوب براي مجموعه ايكه مسووليت آن را برعهده داريم و همچنين تبريك به مناسبت ميلاد حضرت رسول (ص) و فرزندش امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: بعد از تجميع نهادهاي امور ايثارگران و جانبازان و بنياد شهيد بنياد شهيد استان توفيق آن را پيدا كرد كه با همراهي مجموعه دست اندركاران استاني مخصوصا نماينده ولي فقيه، نماينده دولت و نمايندگان مجلس استان توانسته خدمتگزاری مطلوبی داشته باشد .
به گزارش خبرنگاریزدفردا :وي درادامه از همراهی تمامی رسانه ها در رابطه با پوشش خبري خدمات بنياد شهيد وجانبازان و ایثارگران تقدير كرد.

وي افزود: يكي از فعاليتهاي بسيار خوبيكه براي جامعه ايثارگري مخصوصا جانبازان با ضايعه نخاعي صورت گرفته است پايش سلامت جانبازان مي‌باشد كه اين كار را به نحو مطلوب براي افراد تحت پوشش انجام شده و حداقل ماهي يكبار پزشکان با مراجعه به محل زندگی این عزیزان مراحل درمان این عزیزان را پیگیری می نمایند و این حرکت در سال سوم قرار دارد و استان يزد یکی از استانهاي نمونه در این زمینه است
حسيني نسب افزود: در ادامه پیگیری طرح پايش، خانواده شهدا شامل پدران، مادران و همسران شهيد نیز تحت پوشش قرار گرفته ومسائل درمانی آنها پیگیری می شود .

وي همچنين از ديگر فعاليتهاي بنياد شهيد استان را تهيه مسكن برای جانبازان زیر 25 درصد با استفاده از فرصت پیش آمده توسط دولت نهم و استفاده از طرح مسکن مهر برای کمک به این دسته از عزیزان جانباز بوده است

وی در ادامه گزارش فعالیتهای انجام شده بنیاد افزود: ‌استان یزد جزو اولین استانهایی بود که نام نویسی و تکمیل فرمهای سهام عدالت براي جامعه ايثارگري را بصورت کامل اجرا نمود توزيع آن در سال جاري به اتمام رسيده است.

وي گفت: با توجه به فرهنگ بومی استان یزد بالاترین سطح برگزاری یادواره شهدا را در یزد شاهدیم و در اکثر دور های سال دو یا سه یادواره در حال برگزاری است که در شهرستانهای استان نیز اینچنین بوده و در زنده نگهداشتن یاد شهداء وفرهنگ جهاد و شهادت موثر می باشد .

حسيني نسب همچنين از برنامه ریزی مدون جهت انجام هرچه بهتر ارائه خدمات به ایثارگران خبر داده و دريافت گواهي ايزو از كشور ايتاليا در خصوص بحث استاندارد سازي برنامه های بنياد شهيد را مدرکی در تائید تلاشهای همکاران خود دانست .
وي ادامه داد: دریافت گواهی استاندارد بین المللی به دليل تائید حرکت بنیاد در راستای استاندارد سازي امور و همچنین اجرای کامل و جامع برنامه دولت الكترونيك که خدمت مطلوب تر همراه با رضايت بيشتر براي جامعه هدف را در نظر دارد برای ما حائز اهمیت است .

رییس بنیاد شهید استان یزد همچنين عنوان كرد: فعاليتهاي بنياد شهيد در دولت نهم روند رو به رشدی در سطح كشور داشته است و اقدامات و گامهاي ماندگار و موثری براي جامعه ايثارگري صورت گرفته است و همراهي هاي خوبي از مقام معظم رهبري تا مجلس و دولت انجام مي‌گيرد.

حسيني نسب با اعلام خبر تشكيل كميسيون تعیین درصد جانبازان در سال 87 به صورت مقيم در استان افزود :با پیگیری های صورت گرفته 3 پزشك متخصص از استان برای این امر در نظر گرفته شده که كلاسهاي آموزشي دوره های لازم را گزرانده اند و انشالله به صورت هفتگي در سطح استان،شاهد برگزاری كميسيون پزشكي مشاوره اي خواهیم بود

وی در ادامه افزود : با تشكيل اين كميسيون در خود استان، مدت انتظار جانبازان برای تشکیل کمیسیونها به حداقل رسيده و رضايتمندي جانبازان را در پی دارد .

وي همچنين از اقدام مطلوب مركز هاتف با تلفن 1616 كه سومين سال فعاليت آن است ياد كرد و گفت: پايگاه اطلاع رساني ايثار بنياد شهيد شامل مجموعه خدمات بنياد و موفقيتهاي آن همراه با فعاليتهاي موفق خانواده ايثارگري استان است و اين سايت در سال 87 رتبه يك كشوري رابه دست آورد.

وي ابراز اميدواري كرد: با حمايت، همفكري و همراهي اصحاب رسانه بتوانیم مشکلات جامعه ایثارگری را به حداقل برسانیم.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد با بيان اين مطلب كه نمي توان گفت كه ما ايده آل هستيم ولي مي توانيم بگوييم كه تلاشمان را مي كنيم، از اصحاب رسانه خواست مراجعات و مشكلات ايثارگران را بدون جوسازي و انتشار خبر به بنياد شهيد منتقل كنند. و خوب نيست در جمهوري اسلامي اين فكر به وجود آيد كه سازماني كه براي خدمت رساني به خانواده شهدا به وجود آمده در انجام كار خود كاستي دارد.

حسيني نسب گفت: به طور جد در حل مسايل جامعه هدف تلاش مي كنيم.
وي به اجراي طرح معتمدين معين اشاره نموده و افزود : در این طرح با استفاده از جامعه ايثارگري به حل مشكلات خود آنان پرداخته مي شود و اين اقدام را بسيار خوب و اثرگذار دانست.

وي همچنين به طرح شوراي مشاوران ايثارگران فرماندار در شهرستانها،‌مشاور استاندار در سطح استان و همچنين مجلس مشورتي ايثارگران در سطح كشور که چندی پیش با حضور رئیس جمهور برگزارشد ،اشاره كرد واز ان به عنوان طرحي موثر براي حل مشكلات جامعه ايثارگري ياد كرد.

حسيني نسب در ادامه افزود : در سفر دوم رياست جمهوري به استان مبلغ 3 ميليارد تومان جهت ساخت گلزار شهداي استان كه نيمي ازجانب خود بنياد و نيمي از بودجه سفر تامين مي شود.،‌تصويب شد.

وي افزود: نزديك به 50 گلزار در دست اقدام است و باتوجه به معماري اسلامي و سنتي يزد،‌ شايد يكي از استانهاي نمونه كشور براي ساخت گلزارهاي زيبا استان يزد است به طوريكه گلزار شهداي ابركوه كه در سال 85 ساخته شد گلزار نمونه كشوري شد و همچنین اردکان و مهریز نیز در حال ساخت می باشد .

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد همچنين از تخصيص بودجه 4 ميليارد توماني براي ساخت مركز توانبخشي براي عموم جانبازان نخاعي، ‌ويلچري ،‌اعصاب و روان، شيمايي و جانبازاني كه نياز به استراحت چند روزه دارند، طي دو سال خبر داد و افزود: 5/1 ميليارد آن در سال جاري و 5/2 ميليارد آن در سال 89 هزينه خواهد شد و مقرر شده است ساخت اين مركز در نيمه دوم سال 89 به پايان برسد و البته یزد در این زمینه با توجه به وجود مرکز توانبخشی موجود در اولویت های دوم کشوری قرار گرفت.

در پایان خبرنگاران حاضر در نشست رسانه ای سئوالاتی را مطرح نمودند.

حسینی نسب در جواب سئوال خبرنگارران که با اشاره به اعتراض عده ای از جانبازان استان که به نحوه برخورد تبعیض آلود کمیسیون های پزشکی تعیین درصدجانبازان آیا رای کمیسیون های مقیم ملاک تایین درصد جانبازان خواهد بود یا نه اظهار داشت :البته کمسیون های مقیم براساس مستندات آراء خود را صادر و در نهایت بایستی به تایید تهران برسد

وی در مورد برخورد های تبعیض آمیز در تایین درصد ها گفت :بازرسانی از ریاست جمهوری در کمیسیونها منصوب شده که در صورت مشاهده هرگونه حرکت مشکوکی برخورد قانونی در زمینه جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی را انجام می دهند .

وی همچنین در مورد اعتراض یکی از خبرنگار نسبت به سخنان ایشان در مورد عدم انتشار مشکلات جانبازان در رسانه ها توضیح داد :ما هر گز خواستار عدم انتشار مشکلات واقعی جانبازان نبوده و تنها مواردی که بعضا براساس برداشتهای اشتباه افراد و یا عدم اطلاع از روند پیشرفت کارها و همچنین بعضی از مشکلات که ناشی از خلاء قانونی در ارائه خدمات می باشد انتظار داریم تا رسانه ها با پیگیری موضوع و انتقال آن به بنیاد در صورتی که خلاء قانونی و جود نداشته باشد همکاران ما آمادگی دارند با در اولویت قرار دادن مشکلات منعکس شده در صدد رفع آنها بر آیند و در مورادی که خلاء قانونی وجود دارد قطعا انعکاس در رسانه خود کمکی در حل مشکلات به صورت ریشه ای خواهد بود

وی در ادامه به 700 تا 1000 پرونده ناقص ایثارگران اشاره نمود و گفت : متاسفانه بر اثر عوامل زیادی با  عدم وجود مدارک ثابت کننده ایثارگری  ،این پروندها ناقص بوده و در تمامی  موارد حتی مدارک اثبات کننده مجروحیت این عزیزان هم در دسترس نمی باشد که متاسفانه بدون مدارک مستند بنیاد نمی تواند به این دوستان خدمات ارائه دهد و اگر بدون در نظر گرفتن قانون مشکل این عزیزان در رسانه ها منتشر شود جز بدبینی به همکاران زحمتکش نهادی که خالصانه در جهت خدمتگزاری به این عزیزان آماده اند نتیجه ای نخواهد داشت .

وی در پایان افزود : بنیاد شهید در این راستا آمادگی خود را جهت همکاری با رسانه ها اعلام می نماید و امیدواریم که با تعامل با رسانه ها بتوانیم مشکلات عزیزان ایثارگر را شناسایی و در راستای حل آنها گام برداریم .

گفتني است؛ استان يزد 9654 جانباز 5 تا 70 درصد دارد.
یزدفردا