زمان : 21 Esfand 1387 - 00:14
شناسه : 15774
بازدید : 4327
واکنش ابطحی درباره آمدن آقای مهندس موسوی :چرا کاندیدا شدند .... چه اتفاق جدیدی افتاده که با حضور آقای خاتمی تصمیم گرفته­اند کاندیدا شوند. واکنش ابطحی درباره آمدن آقای مهندس موسوی :چرا کاندیدا شدند .... چه اتفاق جدیدی افتاده که با حضور آقای خاتمی تصمیم گرفته­اند کاندیدا شوند.


یزدفردا "محمد علی ابطحی نوشت :از چند هفته پیش مسئله­ی کاندیداتوری آقای میرحسین موسوی توسط علاقه­مندان ایشان مورد تأکید و بیش از همه از سوی رسانه­های محافظه­کار به دلیل این­که علاقه­مند به دامن زدن تفرقه در جبهه­ی اصلاحات هستند مورد توجه قرار گرفت.

 امروز هم بیانیه­ی رسمی اعلام کاندیداتوری ایشان منتشر شد.

 متن آن را اینجا بخوانید.

به آقای موسوی برای حضورشان در این صحنه­ی سیاسی تبریک می­گویم. هم زمان کسانی هم تلاش کردند که اعلام کنند آمدن آقای موسوی به معنای انصراف آقای خاتمی از کاندیداتوری است. طبعاً کاندیداتوری حق همه­ی کسانی است که گمان می­کنند می­توانند در مقام ریاست جمهوری قرار بگیرند.

آقای مهندس موسوی با خدمات بی­نظیری که در دوران دفاع مقدس داشتند در رأس این صاحبان حق کاندیداتوری هستند.

به همین دلیل در دوره­های قبلی و به خصوص در انتخابات نهم که احساس خطر برای ایران در ذهن اصلاح­طلبان جدی بود، از سوی همه­ی جبهه­ی اصلاح طلبی از آقای موسوی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری دعوت شد و البته در چهار سال پیش مورد پذیرش ایشان قرار نگرفت.

کسی نمی­تواند این حق آقای موسوی را از ایشان سلب کند. این ابهام و گلایه که ایشان با این­که گفته بودند با آقای خاتمی رقابت نمی­کنند و اکنون که بعد از مذاکرات صورت گرفته با ایشان، آقای خاتمی که یقیناً شناخته شده­تر هستند و امکان رأی­آوری بیشتری دارند و سفر تاریخی به شیراز و یاسوج و بوشهر هم در عمل این واقعیت را نشان داد، چرا کاندیدا شدند مسئله­ای است که لابد ایشان دلایلی دارند که توضیح می­دهند و خواهند گفت در این چند هفته چه اتفاق جدیدی افتاده که با حضور آقای خاتمی تصمیم گرفته­اند کاندیدا شوند.

در هر حال حضور آقای موسوی مثل حضور قبلی آقای کروبی می­تواند باعث طرح صداهای گوناگون در جامعه باشد.

 آشنا شدن بیشتر مردم با نظرات آقای موسوی هم که بیست سالی است سکوت کرده­اند، یک ضرورت است.

اما این­که بعضی دوستان آقای موسوی شایع کرده­اند که با آمدن ایشان احتمال انصراف آقای خاتمی قوت گرفته است، از اتفاقات غیراخلاقی است که ساحت آقای موسوی که به اخلاق­مداری شهره بوده است و در بیانیه­ای خود به رعایت اخلاق توصیه کرده­اند از این رفتارها بری است و دوستانشان هم باید به این توصیه عمل کنند.

به عقیده­ی من بعد از آن توافق­ها و اعلام رسمی آقای خاتمی مبنی بر حضور در انتخابات، انصراف آقای خاتمی بی­معناتر از همیشه خواهد بود و تنها راه را برای ادامه­ی کار آقای احمدی­نژاد در پست ریاست جمهوری دوره­ی آینده هموار می­کند.

آقایان خاتمی، کروبی و موسوی می­توانند نقطه نظرات خود را با مردم در میان بگذارند و اگر قصد، پیروزی در انتخابات است و نجات کشور از شرایط فعلی مقصود است، وقتی با هر مکانیزمی معلوم شد که کدام­یک امکان این تغییر را دارند، به نفع دیگری انصراف دهند.

این توقع تاریخی ملت از رهبران اصلاح­طلب است تا معلوم شود که کارگردان این صحنه سیاسی در خارج از حوزه­ی اصلاح­طلبی قرار ندارد. این حرفی است که دوستان مختلف آقای خاتمی هم به ایشان گفته­اند.

یزدفردا