زمان : 07 Tir 1399 - 18:58
شناسه : 157665
بازدید : 4026
استفاده از ماسک در بانک ها و ادارات شهرستان رفسنجان اجباری شد فرماندار رفسنجان خبر داد: استفاده از ماسک در بانک ها و ادارات شهرستان رفسنجان اجباری شد فصیحی هرندی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان، گفت: استفاده از ماسک برای تمامی کارمندان ادارات نهادها، بانک ها، اصناف و مکان های عمومی اجباری شد.

به گزارش رفسنجان فردا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان رفسنجان، مجید فصیحی هرندی با اعلام این خبر اظهار کرد: هم اکنون در پیک کرونا هستیم و تعداد افراد مبتلا به بیماری ویروسی کرونا در یکی دو هفته اخیر در رفسنجان افزایش داشته که برای مقابله با سرایت بالای بیماری رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی و همچنین موازین و پروتکل های بهداشتی از سوی همه افراد یک ضرورت است.

وی بیان کرد: با برداشته شدن برخی محدودیت ها پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برخی افراد رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی را همانند قبل جدی نگرفتند و همین باعث شد تا امروز شاهد افزایش نگران کننده مبتلایان باشیم.

فرماندار رفسنجان درباره اینکه گفته می شود افزایش مبتلایان به کرونا در رفسنجان مربوط به افاغنه مهمانشهر می باشد، توضیح داد: در حال حاضر تعداد مبتلایان هموطنان ما با افغانستانی های ساکن در رفسنجان برابر شده و متاسفانه مواردی از ابتلای افغانستانی های ساکن شهر رفسنجان نیز به کرونا گزارش شده است.

چرایی فعالیت تالارها در رفسنجان

فصیحی هرندی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص فعالیت فعالیت تالارها در این شهر، اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد کرونای استان کرمان مبنی بر فعالیت تالارها در مناطق سفید و نارنجی، تالارهای شهر رفسنجان نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شدند که در این رابطه کارشناسان معاونت بهداشتی هر شب با سرکشی به تالارهای شهر، رعایت پروتکل های بهداشتی را بررسی و رصد می کنند که خوشبختانه به اذعان مسئولان مرکز بهداشت شهرستان تاکنون هیچ مورد مثبت کرونا در تالارهای عروسی نداشته ایم.

فرماندار رفسنجان در این زمینه ادامه داد: متاسفانه در زمانی که تالارها بازگشایی نشده بودند روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ عروسی در منازل برپا می شد که بالطبع پروتکل بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در منازل رعایت نشده و سبب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شده بود.

نماینده عالی دولت در رفسنجان تصریح کرد: خسارت کرونا جبران ناپذیر است و کوتاهی در برابر این بیماری ویروسی با سرعت بالای انتشار آن می تواند فاجعه به بار بیاورد از این رو از همه مردم می خواهیم همانند روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا باز هم با جدیت موازین بهداشتی را رعایت کرده و از برپایی مهمانی های خانوادگی، ترددهای غیرضرور و سفرهای بی مورد پرهیز کنند.

فصیحی هرندی با اشاره به اینکه تعطیلی ادارات و کسب و کارهای اقتصادی در دستور کار قرار ندارد، خاطرنشان کرد: از کسبه شریف رفسنجان که به مانند همیشه همکاری خوبی را در تمامی زمینه ها با مدیریت شهرستان داشته اند تقاضا داریم که همچون روزهای ابتدایی شیوع کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی با ما همکاری کنند تا دوباره مجبور به اعمال برخی محدودیت ها در شهرستان نشویم.

اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و بانکهای رفسنجان

فرماندار شهرستان رفسنجان در ادامه از اجباری شدن استفاده از ماسک برای تمامی کارمندان ادارات نهاد ها، بانکها، اصناف و مکان های عمومی در رفسنجان خبر داد و گفت: بر این اساس ازدحام در بانکها و ادارات شهرستان نیز ممنوع بوده و روسای ادارات و بانکها موظف هستند این موضوع را مدیریت کنند.

فصیحی هرندی ادامه داد: در این رابطه تیم های بازرسی فرمانداری به صورت سرزده بانکها و ادارات شهرستان را رصد می کنند و در صورتی که در اداره یا بانکی ازدحام جمعیت را مشاهده کنند با روسای آنها برخورد خواهد شد چرا که سلامت شهروندان و خود کارمندان برای ما مهم است و بایستی عرض کنم تاکنون برخی ادارات و بانکها در این زمینه اخطار گرفته اند.

وی افزود: به اتاق اصناف شهرستان رفسنجان نیز دستور دادیم که در مراکز پرتجمع خرید نیز استفاده از ماسک اجباری باشد چرا که همکاری مردم برای گذشتن از مرحله پیک بیماری ویروسی کرونا نیاز است.

به گفته وی تعداد زیادی از کسبه بازار و همچنین کارمندان ادارات، بانکها و همچنین کارگران کارخانجات رفسنجان به کرونا مبتلا شده اند که این موضوع زنگ هشدار را برای شهرستان به صدا درآورده است.

شهروندان از برپایی مجالس عروسی و ختم در منازل پرهیز کنند

نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان با توصیه به شهروندان مبنی بر لزوم استفاده از ماسک در مراکز شلوغ و پرازدحام، عنوان کرد: به همشهریان فهیم رفسنجان اکیداً توصیه می کنیم از برپایی مجالس عروسی و ختم در منازل بشدت پرهیز کنند تا زنجیره ویروس کرونا قطع شود.
فصیحی هرندی با بیان اینکه مردم از برپایی مجالس ختم در آرامستان ها نیز پرهیز کنند، یادآور شد: چندین مورد ابتلا به کرونا در همین مجالس گزارش شده است لذا از مردم تقاضا داریم حتی الامکان از برپایی مجالس ختم در آرامستان نیز پرهیز کنند.

فرماندار رفسنجان تأکید کرد: حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا کاهش یافته است و افزایش تدریجی افراد مبتلا به کرونا و بی‌توجهی عده‌ای از شهروندان به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، احتمال بروز پیک‌های جدید بیماری وجود دارد.
فصیحی هرندی همچنین از افراد مشکوک به کرونا خواست تا با انجام تست به موقع کرونا و اطلاع از بیماری خود دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در مکان های عمومی خودداری کنند تا شاهد انتقال بیماری بخصوص به افراد سالمند و جابجایی ویروس در سطح شهر نباشیم.

۱۵ بیمار کرونایی در رفسنجان در بیمارستان بستری هستند

فرماندار رفسنجان همچنین با اعلام آماری از میزان افراد بستری به علت کرونا در رفسنجان، گفت: در حال حاضر ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان بستری هستند که از این تعداد ۳ نفر در بخش مراقبتهای ویژه(ICU) بستری می باشند.

فصیحی هرندی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در رفسنجان تاکنون متاسفانه ۱۶ نفر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که همه آنها افرادی بودند که بیماری زمینه ای داشته اند.

فرماندار رفسنجان در پایان با تاکید بر لزوم توجه جدی به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: به رعایت فاصله‌گذاری هوشمند در روابط اجتماعی نیاز داریم تا زنجیره شیوع کرونا و سرعت انتقال این ویروس را کاهش دهیم چراکه اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، شهرستان رفسنجان که تابه حال در وضعیت نارنجی قرار داشت با عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به وضعیت قرمز تبدیل خواهد شد.