زمان : 08 Tir 1399 - 00:42
شناسه : 157658
بازدید : 3239
پویش «بی قیمت نخریم» نیازمند همراهی مردم است رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد: پویش «بی قیمت نخریم» نیازمند همراهی مردم است محمدرضا علمدار یزدی با اعلام خبر فوق گفت: برای اجرای طرح پویش «بی قیمت نخریم» نیازمند همراهی مردم، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی اعم از اصناف و اتحادیه‌ها می باشیم .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ، علمدار یزدی افزود: رعایت نصب برچسب قیمت توسط فروشندگان و اطلاع مصرف‌کننده از قیمت کالا ابتدایی‌ترین حقوقی است که مصرف‌کننده باید داشته باشد و این موضوع در قوانین متعدد بر آن تاکید و تصریح شده است.

 

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هدف از اجرای این پویش را تبدیل موضوع "رعایت نصب برچسب قیمت و درج قیمت کالا" به یک مطالبه عمومی و مردمی عنوان کرد و گفت: اعتقاد بر این است که آن بخش از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه که نسبت به درج قیمت مقاومت و امتناع می‌ورزند، نیت آن‌ها گران‌فروشی است، و لذا این موضوع طی بخشنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت به سازمان تعزیرات حکومتی ابلاغ شده است که "فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که درج برچسب قیمت ندارند علاوه بر جریمه عدم درج قیمت، مشمول جریمه گران‌فروشی هم می شوند" .

وی در این راستا اضافه کرد : مردم باید از فروشگاهی که درج قیمت ندارد خرید نکنند و به فروشگاههایی که درج قیمت دارند بیشتر اعتماد ‌کنند. و در این رابطه شکایت‌های خود را به  سامانه تلفنی 124 اعلام و یا از طریق اپلیکیشن آپ ثبت نمایند. 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه بیشترین نرخ شکایات و تخلف در سامانه های خبری این سازمان ، از جمله 124 مربوط به عدم درج قیمت است، گفت: برای نظم بازار و وحدت رویه، نصب برچسب قیمت ضروری است. وبا درج قیمت کالا قطعا تخلف و گران‌فروشی به حداقل می‌رسد.