زمان : 20 Esfand 1387 - 22:00
شناسه : 15762
بازدید : 3600
مجلس دولت را ملزم کرد :تقدیم اساسنامه‌های شرکت‌های نفت، گاز و صنایع پتروشیمی به مجلس تا پایان خرداد 88 مجلس دولت را ملزم کرد :تقدیم اساسنامه‌های شرکت‌های نفت، گاز و صنایع پتروشیمی به مجلس تا پایان خرداد 88

یزدفردا "نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را ملزم کردندکه اساسنامه‌های شرکت‌های نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی را تا پایان خرداد ماه 1388 تقدیم مجلس تقدیم نماید.

به گزارش سرویس پارلمانی یزدفردا "مجلس در ادامه بررسی جزییات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 88 کل کشور، دولت را مکلف کرد اساسنامه های شرکت های نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی را تا پایان خرداد ماه 1388 با توجه به قانون نفت مصوب 1366 به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید. تا پایان سال 88 امور نفت، گاز و پتروشیمی طبق مقررات حاکم موجود و این قانون اداره خواهد شد.

همچنین مجلس مقرر کرد در سال 1388 هزینه های صدور نفت خام با هزینه بیمه و حمل (C.I.F) و بازپرداخت تعهدات سرمایه ای وزارت نفت از طریق شرکت های دولتی تابعه ذی ربط از جمله طرح های بیمه متقابل که به موجب قوانین مربوطه، قبل و بعد از اجرای این قانون ایجاد شده و یا می شود به عهده شرکت یاد شده خواهد بود.

براساس مصوبه مجلس، وزارت نفت به نمایندگی از طرف دولت با «وزارت نفت از طریق شرکت های دولتی تابعه ذی ربط» در چهارچوب مفاد این بند برای عملیات بالادستی نفت و گاز اقدام به عقد قرارداد خواهد نمود. این قرارداد باید به تصیوب هیات وزیران برسد.

همچنین دستورالعمل های حسابداری لازم، به نحوی که آثار تولید و فروش نفت خام، گاز خام طبیعی و حامل های انرژی حسب مورد در دفاتر قانونی و حساب سود و زیان وزارت نفت از طریق شرکت های دولتی تابعه ذی ربط و شرکت های ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران انعکاس داشته باشد، با پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تنظیم و ابلاغ می شود.

وزارت نفت از طریق شرکت های دولت تابعه ذی ربط و شرکت های ملی پالایش و پخش فراورده های نفت ایران مکلفند گزارش عملکرد ماهانه این بند را به کمیسیون اقتصادی، انرژی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارسال نمایند.

یزدفردا