زمان : 16 Ordibehesht 1385 - 08:41
شناسه : 1576
بازدید : 3267
به بهانه برگزاری جشنواره وبلاگ نویسان یزدی به بهانه برگزاری جشنواره وبلاگ نویسان یزدی
به بهانه برگزاری جشنواره وبلاگ نویسان یزدی
بازی با توپ سفید
پرنده ها مواظب باشید! دام آنسوی دانه است
رئیس دفترمهندس سفید در مجتمع طبقاتی جوادالائمه، و شرکت پیشگامان کویر که مهندس سفید عضو هیئت مدیره و تصمیم گیرنده اصلی آن می باشد، بنا به اهدافی خاص و در راستای سیاست و برنامه های گذشته، با هیاهو و غوغا، جشنواره وبلاگ نویسان یزدی را راه اندازی نموده، و گزینش و داوری آن را بدست گرفته اند، تا باز عده ای غیر یزدی و متصل به تارهای پنهان، در زیر چتر نام یزد، به نام و نان و نوایی برسند.
دنیای بزرگ و نامحدود مجازی را کوچک و کوجک و کوچک کردن، و آنرا در درون دایره بسته و محدود جای دادن، طرحی سیاسی و تبلیغاتی و منفعت طلبانه و هدفمند، برای بازی دادن اندیشه هاست.
جشنواره وبلاگ نویسان یزد، بازی جدید و فریبنده ای است که در نهایت به موسسه جواد راه باز خواهد کرد، یک بازی حساب شده و با برنامه و کم هزینه و پر منفعت، و حال با کشاندن ایسنا منطقه و عجمین و ارشاد، به این بازی یکطرفه و از پیش نتیجه مشخص شده، معمول نیست که توپ سفید، بر تور کدام دروازه بوسه خواهد زد.
وب دریچه های باز دهکده جهانی است، وبلاگ ها در دایره محدود و مرز جغرافیایی قرار نمی گیرند، و قرار دادن وبلاگ ها در محدوده استانی و قومی، یعنی پرورش نهنگ بزرگ، در حوض کوچک کم آب.
موضوع، می تواند دایره جشنواره و وبلاگ باشد، بلاگرها از هر قوم و با هر زبانی می توانند در جشنواره موضوع ها شرکت کنند، و این مسئله تابحال بعناوین مختلف و با موضوعات گوناگون، در ایران و سراسر جهان اتفاق افتاده است، اما ایده و طرح جشنواره وبلاگ نویسان یزدی، یک طرح و ایده ناب در حد ایده جداسازی حوزه انتخابیه اردکان از میبد است، که تابحال هیچ فرد آشنا به الفبا و اصول وب، در جهان ارائه نداده، و به فکر هیچ آدم اندیشمندی نرسیده است. طرح و ایده ای در حد برگزاری جشنواره نهنگها در حوض بی آب خانه مطبوعات یزد، و حوض کم عمق میدان میرچقماق!
و اما! اگر طبق قاعده بی قاعده برگزار کنندگان جشنواره وبلاگ نویسان یزد، جشنواره وبلاگ نویسان یزد است، چرا غیر یزدی های مدیریت آنرا در دست گرفته و در آن شرکت می کنند؟ و اگر قرار است غیر یزدی ها در آن سهم و نقش داشته باشند، چرا نام یزد را به یدک می کشد؟!
بسیاری بنا بدلایل مختلف، بازی با توپ سفید را دوست دارند، و عده ای نا آگاهانه و برای سرگرمی با توپ سفید بازی می کنند، اما نهایت بازی با توپ سفید، به پادویی و دست بوسی و نوکری رسیدن است.
جشنواره وبلاگ نویسان یزدی، در نیمه راه، برای ایجاد جذابیت بیشتر و دور سازی اذهان از مفاهیم  وب و اتصال آن به مذهب، دارای جایزه حج شده، حاجی بلاگرها در راهند، و هنوز تا انتهای بازی، راه و زمان زیادی باقی مانده است.
دنیای مجازی را عینیت بخشیدن خطرناک است، چرا که تنها راه مبارزه با پرواز پرندگان، چیدن پر و بستن بال و قفس ساختن است.
قفس سپید، با ترفندی مدرن، و در راستای شناسایی و نفوذ، اندیشه های مجازی را نشانه رفته است، پرنده ها مواظب باشید، دام آنسوی دانه است!  
 12/2/85
شوق دات کام