زمان : 11 Khordad 1399 - 10:40
شناسه : 157485
بازدید : 3748
ضرورت اولویت‌بندی نقاط حادثه‌خیز برای کاهش تلفات/ برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها ضرورت اولویت‌بندی نقاط حادثه‌خیز برای کاهش تلفات/ برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها فرماندار رفسنجان گفت: نقاط حادثه‌خیز را باید اولویت‌بندی کرد و با توجه به محدودیت بودجه‌ها باید اقدام کرد که بتوانیم حداقل تلفات را داشته باشیم.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مجید فصیحی‌هرندی در جلسه شورای ترافیک شهرستان اظهار داشت: هر سال پروژه‌هایی در راستای اجرای طرح جامع کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اجرا می‌شود که در دو سطح آموزش و اجرای کارهای عمرانی و تأسیساتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: نقاط حادثه‌خیز را باید اولویت‌بندی کرد و با توجه به محدودیت بودجه‌ها باید اقدام کرد که بتوانیم حداقل تلفات را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کارهایی از جمله نصب علائم راهنمایی و رانندگی، آموزش فرهنگ ترافیک، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، شانه سازی جاده داوران و...انجام شد، ادامه داد: برای اجرای طرح‌های ترافیکی شهری و جاده‌ای، دستگاه‌ها با هم همکاری کنند تا نواقص بعدی ایجاد نشود.

فصیحی‌هرندی با اشاره به اینکه ملاک، تقسمیات کشوری است، افزود: شهرداری موظف است اگر تفکیک انجام می‌دهد و سهم معوض می‌گیرد، باید کار کند.

فرماندار رفسنجان در ادامه تصریح کرد: مدیران اگر توانایی کار ندارند و ابتکارعمل ندارند می‌توانند جای خود را به مدیر توانمند بدهد.

سه راهی عبدالله‌آباد مسدود می‌شود

محمدی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفسنجان اظهار کرد: دوربین‌های محورهای مواصلاتی راه‌اندازی شده و لکه‌گیری و درزگیری راه‌های روستایی و اصلی انجام شده و بعضی راه‌ها در حال انجام است.

وی بیان داشت: رفع نقطه حادثه‌خیز شریف‌آباد 80 درصد انجام شده و سه راهی جعفرآباد زیرسازی توسط بخشداری و آسفالت توسط شهرداری باید انجام شود و طرح ایمن‌سازی و خط‌کشی این محدوده توسط راهداری انجام می‌شود.

محمدی ابراز داشت: برای سه راهی عبدالله‌آباد تصمیم گرفته شده که این هفته مسدود شود و شهرداری هم بنری بزند شروع به‌کار خود را اعلام کنند که مردم نروند جای دیگر گارد باز کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال جاری اصلاح شیب شیروانی ده کیلومتر محور رفسنجان کرمان از روستای ناصریه تا پل الماس را انجام می‌دهیم.

محمدی از تأمین اعتبار و برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها خبر داد و گفت: ایمن‌سازی پلیس راه رفسنجان در دستور کار است که در خردادماه کار انجام می‌شود.

وی متذکر شد: راه روستایی سیدجلال‌الدین‌اشرف به سنگ سیریز وضعیت خیلی نامناسبی دارد که لکه‌گیری دیگر جوابگو نیست و نیازمند روکش این جاده مواصلاتی که تردد زیادی هم دارد، هستیم./فارس