زمان : 19 Esfand 1387 - 20:00
شناسه : 15733
بازدید : 5247
لزوم کاندیداتوری سید محمد خاتمی:خاتمی باید بیاید و بماند! لزوم کاندیداتوری سید محمد خاتمی:خاتمی باید بیاید و بماند!
یزدفردا :احسان عابدی :مدت زمان زیادی بود که برخی گروه های اصلاح طلب با عناوینی چون: پویش، موج سوم، گروه 88 و ... برای دعوت از سید محمد خاتمی جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم تلاش می کردند تا سرانجام ایشان حضور خود را اعلام کردند. اما حضور خاتمی در این انتخابات تنها خواسته آنها نیست، بلکه از جهتی شاید تعیین سیر نظام وانقلاب، نیازمند حضور ایشان وکاندیداتوری در انتخابات آتی است و مسلما خواسته ما نیز می باشد.
بخوانیم:
انتخاب دکتر احمدی نژاد در سال 84،  انتخاب گفتمانی بود که پس از سال ها خاک غربت خوردن و نادیده انگاشته شدن توسط دول قبل، دوباره مطرح می شد و همچنین « نه » یزرگی بود به عملکرد 16 ساله دولت های سازندگی و اصلاحات. اینک با گذشت 4 سال، مردم با گفتمانی از جنس انقلاب و متفاوت با گذشته آشنا شدند.
 بنابراین حضور آقای خاتمی( که مسلماً تحت حمایت آقای هاشمی خواهد بود) در کنار احمدی نژاد، یعنی یک وزن کشی تمام عیار دو طرز تفکر سیاسی کشور؛ یکی طرفدار لیبرالیسم و سرمایه داری و تنش زدایی خارجی و ... و دیگری حامی تفکرات انقلابی امام خمینی(ره) و پایبندی به عدالت و آرمان های انقلاب و ایستادگی مقتدرانه در برابر زورگویی های شرق و غرب و ... . با این رقابت، این مردم هستند که مسیر حرکت آتی انقلاب را تعیین می کنند.
در این انتخاب، اگر مردم دوباره به احمدی نژاد رای دادند نشان می دهد که خواهان دولتی عدالت خواه و طبق موازین و اصول اولیه و ناب انقلاب هستند.
 اما اگر خاتمی را ( به عنوان یک جریان) انتخاب کردند به این معنی است که با گذشت سی سال از انقلاب اسلامی هنوز مفاهیم و مبانی انقلاب و حکومت اسلامی در جامعه جا نیفتاده و اشخاص، نهادها و مراکز مسئول باید بیش از این به فکر باشند.
چرا که اصولاً نوع گفتمان اصلاحات ( و خواسته و ناخواسته آقای خاتمی) با مفاهیمی چون ولایت مطلقه فقیه، تفکر عاشورایی و انقلابی مبارزه با مخالفان نظام اسلامی، آرمانخواهی، عینیت سیاست با دیانت و ... که اصول انقلاب اسلامی را شکل می دهند، مشکل دارد.
بنابراین حضور آقای خاتمی و رقابت با احمدی نژاد باید خواسته همه دلسوزان نظام باشد تا ببینند بعد از سی سال چه کرده اند. ما نیز برای ماندن او تا روز انتخابات دعا می کنیم.  
یزدفردا