زمان : 19 Esfand 1387 - 02:46
شناسه : 15727
بازدید : 3296
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد: اگر همين كشاورزي و منابع طبيعي اندك در استان يزد نيز وجود نداشت، زندگي در اين استان محال بود؛ بنابراين بايد كشاورزي استان تقويت شود تا بتوان در آن زندگي كرد. مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد: اگر همين كشاورزي و منابع طبيعي اندك در استان يزد نيز وجود نداشت، زندگي در اين استان محال بود؛ بنابراين بايد كشاورزي استان تقويت شود تا بتوان در آن زندگي كرد.

یزدفردا "مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد گفت: بايد كشاورزي اندك استان را تقويت كرد تا بتوان در اين استان زندگي كرد.

محمدرضا عالم كه به مناسبت هفته منابع طبيعي در نشست با اصحاب رسانه سخن مي‌گفت، در پاسخ به برخي كه كمبود آب را بهانه‌اي بر ادعاي بي‌فايده بودن سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي و منابع طبيعي مي‌دانند، خاطرنشان كرد: اگر همين كشاورزي و منابع طبيعي اندك در استان يزد نيز وجود نداشت، زندگي در اين استان محال بود؛ بنابراين بايد كشاورزي استان تقويت شود تا بتوان در آن زندگي كرد.

وي از تخريب منابع طبيعي استان ابراز نگراني كرد و اذعان داشت: اداره كل منابع طبيعي استان در همين راستا كارهاي ترويجي و فرهنگ‌سازي را با محوريت مدارس شروع كرده و در حال بيشتر توسعه دادن است تا مردم با لزوم حفظ منابع طبيعي آشنا و در حفظ و احياي آن نهايت سعي و تلاش خود را انجام دهند.

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد با اشاره به عدم توجه صاحبان صنايع به ايجاد فضاي سبز در واحدهاي صنعتي براساس تعهدات اوليه‌ي خود، تصريح كرد: برخي از صاحبان صنايع پس از كسب مجوز لازم براي ايجاد واحد صنعتي خود، موضوع ايجاد فضاي سبز در حريم كارخانه و واحدشان را به وادي فراموشي مي‌سپارند كه در اين زمينه رسانه‌ها بايست علت عدم اجراي فضاي سبز را جويا شوند.

وي همچنين در مورد اعتبارات اختصاص يافته به منابع طبيعي در سالجاري اظهار داشت: امسال 2 ميليارد و 500 ميليون ريال از محل سفر مقام معظم رهبري براي امر بيابان‌زدايي در شهرستان‌هاي اردكان، ميبد، ‌ابركوه و بافق اختصاص يافته است و در همين راستا عمليات بيابان‌زدايي در 125 هكتار از اراضي استان در حال انجام مي‌باشد.

عالم ادامه داد: براي عمليات آبخيزداري 8 ميليارد و 800 ميليون ريال، به منظور جنگل‌ كاري 5 ميليارد ريال و در راستاي احياء توسعه مراتع استان يك ميليارد و 350 ميليون ريال اختصاص يافته است.

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد در پايان از اجراي بيش از 60 هزار هكتار عمليات نهالكاري و بيابانزدايي، اخذ سند مالكيت دولت بر 98 درصد عرصه‌هاي ملي، اجراي 11 ميليون متر مكعب عمليات مكانيكي آبخيزداري، احداث 546 هكتار فضاي سبز همراه با مراقبت و نگهداري، توليد 12 ميليون اصله انواع نهال كه در سالجاري نيز 500 هزار اصله نهال توزيع شده است، عمليات اصلاح و احياي 2 ميليون و 560 هزار هكتار از مراتع و مميزي 4 ميليون هكتار مراتع استان، به عنوان مهمترين دستاوردهاي سه دهه خدمت در بخش منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد ياد كرد.


یزدفردا