زمان : 24 Bahman 1398 - 13:42
شناسه : 156622
بازدید : 5314
آیین رونمایی و نقد کتاب« تا پروانه شدن» در یزد برگزار شد به میزبانی کتابخانه حضرت زهرا(س) حمیدیا آیین رونمایی و نقد کتاب« تا پروانه شدن» در یزد برگزار شد آیین رونمایی و نقد کتاب «تا پروانه شدن» با حضور نویسنده اثر و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی در کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) حمیدیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، آیین رونمایی و نقد کتاب «تا پروانه شدن» با حضور مرضیه قائمی‌زاده، نویسنده کتاب؛ رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی در کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) حمیدیا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دوست فاطمی‌ها، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به تنوع اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی یزد گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی آثار نویسندگان به طور گسترده در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود و توجه به فرهنگ بومی، معرفی نویسندگان یزدی و آثار آنها در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

وحید حسنی، نویسنده جوان یزدی، استاد دانشگاه و مدرس دوره‌های داستان‌نویسی گفت: کتاب «تاپروانه شدن» به عنوان اولین اثر مرضیه قائمی‌زاده داستانی ارزشمند و قابل تقدیر است و اگر این کتاب توسط یک ناشر معروف و شناخته شده چاپ می‌شد، بدون شک در بازار نشر داستان جایگاه مناسبی  پیدا می‌کرد.

مرضیه قائمی‌زاده، نویسنده کتاب نیز در این نشست، بن‌مایه اثرش  را روانشناسی عنوان کرد و گفت: شخصیت اصلی داستان به نوعی گرفتار بی‌اعتمادی و شکاکیت فراگیر نسبت به دیگران است، به‌طوری‌که انگیزه‌های افراد را شرارت‌آمیز تلقی می‌کند.

وی ادامه داد: «تا پروانه شدن» داستان مهسا زن جوانی است که عشق را در زندگی مشترک جستجو ‌می‌کند، زندگی مشترکی که آغاز نشده به سمت پایان می‌رود و این نقطه آغاز تمام اتفاق‌ها و هیجان‌های داستان است.

قائمی‌زاده در ادامه گفت: سعی کردم با قلمی روان و شیوا با مخاطب ارتباط برقرار کنم و امیدوارم در آثار بعدی نیز توقع مخاطبان را برآورده کنم.  

پایان‌بخش این برنامه، تقدیر و تشکر از نویسنده و نیز کارشناس و منتقد کتاب و رونمایی از کتاب بود.

گفتنی است، چاپ نخست رمان «تا پروانه شدن» نوشتۀ مرضیه قائمی‌زاده در ۱۷۱ صفحه و در شمارگان ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات انجمن قلم ایرانیان امروز منتشر شده است.