زمان : 24 Bahman 1398 - 13:41
شناسه : 156620
بازدید : 4863
هیئت‌های اجرایی اصل بی‌طرفی و امانتداری را در اولویت قرار دهند هیئت‌های اجرایی اصل بی‌طرفی و امانتداری را در اولویت قرار دهند فرماندار شهرستان یزد بر اصل بی‌طرفی، برگزاری انتخابات سالم و قانون‌مند و امانت‌دار بودن رای مردم توسط هیئت‌های اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش یزدفردا، سیدمحمد رستگاری، فرماندار شهرستان یزد ۲۳ بهمن ماه در همایش آموزشی جامع انتخابات ویژه اعضای شعب اخذ رای حوزه انتخابیه یزد و اشکذر اظهار کرد: امیدواریم در ادامه حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن در انتخابات دوم اسفندماه نیز شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و دیگر عرصه‌ها باشیم.

رستگاری با اشاره به اینکه بار اصلی زحمات اجرا و برگزاری انتخابات بر عهده‌ی اعضای شعبه اخذ رای است تاکید کرد: لازم است در طی این فرآیند نظم و انضباط در سرلوحه کارها قرار گرفته تا در زمینه اجرایی به مشکلی برخورد نشود.

وی افزود: این جلسات سبب ایجاد زمینه شناخت قبل از روز انتخابات است لذا فرآیند دوره آموزشی انتخابات تا روز دوشنبه برگزار و عوامل مرتبط لازم است جلسات آموزشی را فرا گیرند.

فرماندار شهرستان یزد بر اصل بی‌طرفی، برگزاری انتخابات سالم، قانون‌مند و امانت‌دار رای مردم تاکید کرد و گفت: تمام تلاش دست اندرکاران برگزاری انتخابات، کمترین مشکل و نقص فنی است اما در صورت وجود کوچکترین نقص در اجرای این فرآیند، نمایندگان فرماندار در شعب باید کار را به صورت قانونمند و جدی جلو ببرند.

رستگاری ادامه داد: در صورتی که خلاف بی طرفی اعضای هیئت اجرایی محرز شود و فرد توانایی کنترل اصل امانت داری را در عملکرد خود نداشته باشد، جابه جا و فرد دیگری جایگزین خواهد شد.

وی تصریح‌ کرد: یکی از اصل‌های انتخاباتی این است که گاهی اوقات اولین اشتباه آخرین اشتباه و گاها جبران‌ناپذیر خواهد شد زیرا سبب خواهد شد تعداد بسیار زیادی از آرای مردم که ما امانت‌دار آن هستیم، باطل شود. 

فرماندار یزد با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی راس ساعت هشت در شعب سراسر کشور آغاز می‌شود گفت: حکم اعضای هیئت اجرایی شعب روز انتخابات از سوی نمایندگان فرماندار بین اعضا توزیع خواهد شد.

رستگاری تاکید کرد: به هیچ وجه برگزاری انتخابات در شعبه‌ای متوقف نمی‌شود و در صورت تراکم بالای رای دهندگان در شعب اخذ رای و اعلام مساعدت از سوی رابط آن شعبه، شعبه سیار به محل اعزام می‌شود.

یادآور می‌شود این نشست ویژه نمایندگان اخذ رای شعبه ۱ تا۶۰ برگزار و روز پنجشنبه ویژه شعبات ۶۱ تا ۱۲۰، روز جمعه ویژه نمایندگان شعبه‌های ۱۲۱ تا ۱۸۰، روز شنبه ویژه شعبات ۱۸۱ تا ۲۴۰، روز یکشنبه شعبه‌های ۲۴۱ تا ۳۰۶ در محل دانشکده حضرت رقیه برگزار خواهد شد.

جلسه آموزشی جبرانی ویژه افرادی که نتوانسته‌اند در کارگاه شرکت کنند روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد.