زمان : 24 Bahman 1398 - 13:26
شناسه : 156584
بازدید : 4126
فعالان اقتصادی و مردم 8/12 هزار میلیارد ریال به بانک های استان بدهکارند رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد: فعالان اقتصادی و مردم 8/12 هزار میلیارد ریال به بانک های استان بدهکارند رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد گفت: فعالان اقتصادی و مردم 12 هزار و 800 میلیارد ریال به بانک های استان بدهکارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " محمد رضایی " به مناسبت دهه فجر در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با بیان اینکه این میزان بدهی اثرات نامطلوبی برای اقتصاد دارد از بدهکاران خواست به بانک های استان مراجعه و مطالبات خود را سرو سامان دهند.

وی تعداد بانک های عضو شورای هماهنگی بانک های استان را 17 بانک اعلام کرد و اضافه کرد:  قصد نداریم به سمت کارهایی برویم که واحدهای اقتصادی تعطیل شود به دنبال تعامل هستیم.

وی میزان سپرده بانک های استان تا پایان دیماه را 254 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 192 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های کشاورزی ، صنعت و معدن، قرض الحسنه خدمات، 40 هزار میلیارد ریال ضمامت نامه های بانکی و در مجموع 232 هزار میلیارد ریال جمع تعهدات و تسهیلات شبکه بانکی به فعالان اقتصادی و مردم است که میزان رشد منابع بانکی تا دیماه 24 درصد نسب به سال گذشته و میزان رشد تسهیلات 35 درصد است.

وی از اجرای طرح های بانکی از جمله نطارت و کنترل بانک مرکزی برفرایندهای بانکی و حمایت از طرح های اقتصادی و فعالیت اقتصادی تحت عنوان  طرح گام (گواهی اعتبار مولد ) خبر داد و گفت: در زمینه رفع مشکلات ارزی و ریالی اقداماتی خوبی انجام شده است و با توجه سال رونق تولید به این امر توجه کنند.

مدیر امور شعب بانک ملی استان یزد با ارائه گزارشی از عملکرد این بانک گفت: این بانک در پایان دیماه رتبه دوم کشوری را در میان تمامی بانکی ملی ایران کسب کرده است که این امر نشان از چابکی و پویایی است.