زمان : 05 Bahman 1398 - 12:21
شناسه : 156378
بازدید : 4243
حضور مردم در انتخابات پایه‌های نظام را محکم می‌کند حضور مردم در انتخابات پایه‌های نظام را محکم می‌کند امام جمعه رفسنجان با تأکید بر حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای گفت: نظامی که پایه‌هایش بر دوش مردم باشد امیدوار به بقاء و ادامه است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری  در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان اظهار داشت: ملت مسلمان و متدین و حق‌گرای ایران در بهمن 57 به پیروزی رسیدند، ماه بهمن جنود الهی بر جنود شیطانی غلبه کردند و ایام‌الله‌های متعددی در این ماه به‌قوع پیوست.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته مطالب کلیدی و محوری باز کردند بنده معتقدم فرمایشات رهبر انقلاب و امام راحل نیازمند تفسیر است همان‌گونه که قرآن و نهج البلاغه نیاز به تفسیر دارند.

وی تصریح کرد: امروز اقتدار لازمه بقاء در نظام جهانی است اگر یک ملت و حاکمیت بخواهد بماند باید قدرت داشته باشد اگر قدرت نداشته باشد زیر پا له می‌شود انسان‌ها و مغزهایش را می‌دزدند و بر نوامیسش مسلط می‌شوند با نگاهی به شرق و غرب می‌بینیم سال‌های سال آمریکایی‌ها سلطه دارند.

عسکری ادامه داد: اصل اقتدار، فرهنگی است استقلال فرهنگی در نظام قانونمند الهی جایگاه والایی دارد که قرآن می‌فرماید کلماتی که مشرکان و یهودیان به‌کار می‌برند شما به کار نبرید.

وی خاطرنشان کرد: سلطه فرهنگی و نفوذ آرام‌آرام وارد می‌شود نفوذ مانند هجوم نیست بلکه بدون اینکه متوجه شویم می‌بینیم الفاظ، فرهنگ، گفتمان و زندگی‌ها تغییر کرد و دشمن بر فرهنگ‌مان پیروز شد. اول باید جلوی نفوذ فرهنگی دشمن گرفته شود و سپس به‌دنبال اقتداری که درون‌گرا باشد، برویم.

امام جمعه رفسنجان افزود: بعضی در کشور می‌خواهند اقتدار را با وابستگی به قدرت‌های بزرگ ایجاد کنند و با زد وبندهای سیاسی بیرون اقتدار ایجاد کنند که این معنا در نظام قانونمند الهی پذیرفته نیست.

وی ابراز داشت: سال‌ها مبارزه کردند ما را در مسئله برجام با این‌همه خدعه و نیرنگ روبه‌رو کردند اگر گوش داده بودیم و در بحث توان موشکی با دشمن مذاکره شده بود بعد از شهادت سردار سلیمانی هرگز نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.

عسکری اظهار کرد: سردار سلیمانی در سال‌های اخیر برای مردم سنی، شیعه، عرب و ...در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و..اقدام کرد و مردمی که تحت سلطه بودند بدون هیچ چشمداشتی سلطه اجانب را از سر ملت‌ها برداشت که عنوان رزمندگان بدون مرز را رهبری در خصوص ایشان و رزمندگان جبهه مقاومت مطرح کردند.

وی گفت: کار سربازان بدون مرز کار مهمی است آن‌ها به دین و مذهب نگاه نکردند و امیدواریم این معنا جهانی شود و هر جا مردم تحت سلطه بودند رزمندگان بدون مرز وارد شوند.

عسکری از ارسال کمک‌های نقدی به آسیب‌دیدگان از سیل یاد کرد و افزود: کمک‌های مردمی خیلی می‌تواند کارساز باشد و باید به فکر این هموطنان‌مان باشیم که یکی از معانی سربازان بدون مرز است.

وی به انتخابات اشاره کرد و بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تأکید کرد و متذکر شد: حضور مردم خیلی ارزشمند است نظامی که پایه‌هایش بر دوش مردم باشد امیدوار به بقاء و ادامه است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: از بین افراد صالحی که شورای نگهبان اسامی آن‌ها را اعلام کرده اصلح را انتخاب کنید./فارس