زمان : 23 Dey 1398 - 01:17
شناسه : 156241
بازدید : 4153
سردار سلیمانی در بحبوحه جنگ هم جویای حال والدین بود/بینش عمیق اسلامی را در عمل به همگان یاد داد سردار سلیمانی در بحبوحه جنگ هم جویای حال والدین بود/بینش عمیق اسلامی را در عمل به همگان یاد داد امام جمعه رفسنجان به برشمردن ویژگی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: فتح دل ها از فتح سرزمین ها، دشت ها و دریاها بالاتر است سردار حاج قاسم سلیمانی به دل های مردم نفوذ کرد و آنها را فتح کرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در آیین بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی و دیگر شهیدان جبهه مقاومت در سالن دانش آموز آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان بیان کرد: ثواب بزرگداشت شهدا کمتر از ثواب شهادت نیست، وقتی مردم در تشییع پیکر شهید حماسه آفریدند و در بزرگداشت این شهدا همه خود را صاحب عزا می دانند مصداق آیه ای از قرآن است که می گوید تعظیم شعائر مذهبی دل ها را محکم می کند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی مردی بود که درس مقاومت، ایستادگی، شهامت و ولایتمداری، درس بصیرت  و درس بینش عمیق اسلامی را به مردم مسلمان منطقه یاد داد، آن هم  نه با شعار و سخنرانی بلکه در میدان های عمل این درس ها را به همگان آموخت؛ شهادت ابو مهدی المهندس را نیز تسلیت گفت و افزود: این دو فرد نقش بسیار تعیین کننده ای در نابودی داعش و تأمین امنیت در منطقه داشتند و شهید پور جعفری هم سایه به سایه به دنبال سردار سلیمانی و انسانی فداکار، دلسورز و بصیر بود.

 

وی با بیان اینکه جایگاه شهید و شهادت را هر کسی نمی تواند درک کند؛ تصریح کرد: سالها با حاج قاسم سلیمانی باهم بودیم واقعا" مرد بزرگی بود، اگر جایی از وی یاد و تجلیل می شد خیلی ناراحت می شد، زمانی امام جمعه جیرفت بودم که شهردار و شورای اسلامی شهر جیرفت بلوار  ورودی میدان امام حسین (ع) را به نام سردار سلیمانی نامیدند، پس از شنیدن این خبر به من تلفن کرد و گفت تا زنده هستم چیزی به نام من نامگذاری نشود گفتم مانعی نیست درستش می کنم با شهردار و شهرداری صحبت کردم و ضمن تشکر از آنها، آنها را از این کار منع کردم لذا سردار سلیمانی از نام و نشان دوری می کرد.

 عسکری خطاب به فرهنگیان اظهار داشت: جا دارد درباره اینکه سردار سلیمانی چه کرد که به این مقام رسید؟ در مدارس پسرانه و دخترانه و دانشگاه ها کار علمی و پایان نامه انجام شود و عوامل فتح دلها توسط سردار سلیمانی را تحقیق، و به همگان تبیین کنند؛ اینکه از چه طریقی انسان می تواند دل ها را فتح کند؟ اگر هر آنچه روی زمین است انفاق کنید نمی توان دل های همه را فتح کرد اما سردار در بین این همه انسان توانست عطوفت، مهربانی و الفت ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: فتح دل ها از فتح سرزمین ها و دریاها بالاتر است سردار سلیمانی به دل های مردم نفوذ کرد و آنها را فتح کرد و کسی که برای خدا کار کند خداوند ملائک را در آسمان ها بسیج می کند تا بر او تعظیم کنند.

 

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه احترام و تواضع از پدر و مادر شروع می شود و بعد از آن به معلم و استاد و همسایه، خویش، اقوام و عامه مردم می رسد افزود: سردار سلیمانی به عموم مردم تواضع داشت، شبی نبود در عراق، سوریه و ... که در بحبوحه جنگ به والدینش زنگ نزند و احوال آنها را نپرسد.

 

وی گفت: بارها او را دیدم که وقتی بچه شهیدی اشک می ریخت با تمام وجود اشک های بچه شهید را از رخسارش پاک می کرد؛ از سراسر جهان لشکریان فاطمیون، حیدریون، زینبیون  و ... که ایرانی نبودند اما تحت فرمان حاج قاسم سلیمانی بودند همه آنها شیربچه های افغانستان، پاکستان و ... بودند که سردار سلیمانی را با تمام وجود دوست داشتند هیچ رابطه سببی، نسبی و ... با سردار ندارند اما با تمام وجود به او عشق می ورزیدند./شبستان