زمان : 18 Dey 1398 - 12:34
شناسه : 156205
بازدید : 3673
استان یزد همچنان حائز رتبه نخست در بررسی گزارشات و نظر سنجی مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ ونیز برگزاری جلسات تنظیم بازار درکشور محمدرضا علمداریزدی: استان یزد همچنان حائز رتبه نخست در بررسی گزارشات و نظر سنجی مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ ونیز برگزاری جلسات تنظیم بازار درکشور رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد در کارگروه تنظیم بازار گفت : براساس اعلام وزارت صنعت، معدن وتجارت ، استان یزد همچنان در بررسی گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ و نظر سنجی مردمی رتبه نخست را در میان ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده است.

علمدار یزدی افزود: این استان همچنین در تنظیم بازار با توجه به شاخص‌های مشخص شده از سوی وزراتخانه چون تعداد جلسه ، مصوبه، تامین کالا و توزیع آن رتبه اول را کسب کرد و با استان دوم، سوم و چهارم اختلاف زیادی دارد. 

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با اشاره به تثبیت نسبی قیمت کالاها در بازار استان گفت: در حال حاضر قیمت گوشت گرم گوسفند از قرار هر کیلوگرم ۸۰۰ هزار ریال به فروش می رسد که این نرخ نسبت به استان‌های همجوار( فارس، اصفهان، کرمان و خراسان جنوبی) ارزانتر است.

محمدرضا علمداریزدی با  قدردانی از همکاری مجموعه اتحادیه های صنفی در تثبیت قیمت‌ها تصریح کرد: تخم مرغ همچنان با قیمت مصوب از قرار کیلویی ۸۹ هزار ریال در بازار عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش اتحادیه میوه و تره بار، نسبت به تامین میوه نه تنها در استان مشکلی وجود ندارد بلکه گزارشی هم از افزایش قیمت دریافت نشده است .

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان  اضافه کرد: همچنین در مورد عرضه پیاز با کیفیت و قیمت مناسب در استان قرار شد جلسات تخصصی برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

علمدار یزدی افزود: برای کاهش هزینه حمل و نقل شکر و تامین آن از سوی شرکت تولیدی در میبد اقدامات خوبی در دست پیگیری است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد با اشاره به سهمیه ۱۶۸ تن برنج پاکستانی برای استان از توزیع آن در استان خبر داد و به تخصیص ۲۸۰ تن سهمیه دیگر و حمل آن در آینده نزدیک خبر داد.