زمان : 10 Esfand 1387 - 23:30
شناسه : 15617
بازدید : 3506
قالیباف : با مدیران پرکار ولی بی تدبیر و مدیران عاقل و تنبل راه به جایی نخواهیم برد قالیباف : با مدیران پرکار ولی بی تدبیر و مدیران عاقل و تنبل راه به جایی نخواهیم برد

شهردار تهران با تاکید بر رعایت اصل اعتدال و میانه روی خاطرنشان کرد: دستیابی به هدفهایی بزرگ در مسیر توسعه کشور نظیر موفقیتهای هسته ای و نیز ماهواره امید را نتیجه تلاش همه دولتهای گذشته است و ما نباید زحمات دیگران را نادیده نگیریم.


آخرین اخبار
شنبه گذشته جمعی از شهروندان و فعالان سیاسی ، اجتماعی و قومی با دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران دیدار وگفنگو کردند.

در این دیدار که حضور حدود 200 نفر حضور داشتند ، دکتر قالیباف در سخنانی با تمجید از مردم استان گلستان ، نقش آنان در مراحل مختلف انقلاب اسلامی ستود و گفت: مردم گلستان از شجاعترین ومخلص ترین مردم ایران هستند که خدمات شایانی به کشور در دوره های مختلف داشتند.

وی با اشاره به قابلیتهای خدادادی استان گلستان گفت: متاسفانه برغم آنکه همه طرفیتهای طبیعی ، تاریخی ، گردشگری و نیروی انسانی در این استان وجود دارد ، هنوز با شرایط شایسته خود فاصله زیادی دارد.

وی وجود قومییتهای مختلف در این استان و همزیستی مثال زدنی آنان با هم را از دیگر نقاط قوت گلستان برشمرد و یادآور شد: امنیت و وحدت موجود در این استان که به ایرانی کوچک تشبیه شده نشانه فرهیختگی و توسعه یافته بودن شهروندان گلستانی است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل وضعیت کنونی کشور پرداخت و افزود: نظام اسلامی در 30 سال عمر خود خدمات زیادی به مردم و کشور داشته ولی ممکن است در بخشهایی هم مشکلاتی وجود داشته باشد.



به گفته وی ، برغم وجود همه چالشها، دستاوردهای انقلاب ارزشمند و بزرگ است و استقلال ، آزادی ، عزت و عظمت ملت ایران امری است که قابل انکار نبوده و نیست.

دکتر قالیباف وجود امنیت پایدار و قابل قبول در کشور را از دیگر دستاوردهای نظام اسلامی دانست و افزود: دستاوردهای بزرگ انقلاب محصول سه دهه مجاهدت ، ایستادگی و فداکاری مردم بوده و ملت ایران برای حصول این توفیقات بهای گزافی پرداخت کرده و پای آن نیز همچنان ایستاده است.

شهردار تهران با تاکید بر رعایت اصل اعتدال و میانه روی خاطرنشان کرد: دستیابی به هدفهایی بزرگ در مسیر توسعه کشور نظیر موفقیتهای هسته ای و نیز ماهواره امید را نتیجه تلاش همه دولتهای گذشته است و ما نباید زحمات دیگران را نادیده نگیریم.

وی با انتقاد از رواج فرهنگ تخریب در بین برخی سیاسیون ، خاطرنشان کرد: نفاق ، ریاکاری ، تهمت و تخریب دیگران در فرهنگ اسلامی و ایرانی جایگاهی ندارد و باید برای رواج اخلاق در عرصه های مختلف کشور تلاش کرد.

وی با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور ، وضعیت موجود را در شان ملت ایران نداست و خاطرنشان کرد: متاسفانه فقر نسبی در جامعه در حال افزایش است و در این حوزه با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی ضعف مدیریت را از مشکلات جدی کشور دانست و افزود: تجربه مدیریت قوی کشور در زمان جنگ ثابت کرد که بسیار بهتر از این می توان کشور را اداره کرد .

دکتر قالیباف ایران را یک کشور توانمند در همه زمینه ها برشمرد و گفت: مهمترین پارامتر در توسعه کشور توجه به مدیریت علمی است و نباید با تغییر دولت مجموعه ای از مدیران را برکنار کرد.

به گفته وی ، اگر برنامه محور باشیم نیازی به تغییر مدیران نیست بلکه باید در جهت اجرای برنامه ها تلاش کرد.

شهردار تهران تحول و توسعه در یک مجموعه را ضرورتا وابسته به افزایش بودجه ندانست و افزود: در زمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم بودجه شهرداری تهران یک هزار میلیارد تومان بود ، ولی با تعریف و کشف منابع مالی جدید بودجه سال آینده به هفت هزار میلیارد تومان می رسد.

وی با اشاره به نامگذاری دهه چهارم به عنوان دهه عدالت و پیشرفت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ، خاطرنشان کرد: عقل و انصاف حکم می کند که کشور را در دهه چهارم به کسانی بسپاریم که وضعیت موجود را ارتقا دهند و به مدیریت روزآمد و علمی اعتقاد داشته باشند.

دکتر قالیباف یادآور شد: با مدیران پرکار ولی بی تدبیر و مدیران عاقل و تنبل راه به جایی نخواهیم برد.

وی تقویت کارآمدی حکومت دینی را وظیفه دوستداران نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: دوران سعی و خطا گذشته و دیگر موضوعیت ندارد باید با برنامه ریزی و بهره گیری از توان همه نیروهای شایسته کشور در جهت تحقق عدالت و توسعه کشور گام برداشت.

گفتنی است در ابتدای این دیدار چند تن از فعالان سیاسی اجتماعی گلستان با اشاره به شخصیت جامع و توانمند دکتر قالیباف شهردار تهران از وی برای حضور در انتخابات دهم ریاست جمهوری دعوت کردند.

حضور صمیمانه و پرشور شهروندان گلستانی در این دیدار و استقبال گرم دکتر قالیباف از آنان و نیز حضور تعدادی از شهروندان ترکمن با لباس محلی خود و نیز تعدادی از سیستانی های مقیم گلستان از نکات قابل توجه این دیدار بود.