زمان : 12 Dey 1398 - 04:06
شناسه : 156144
بازدید : 5371
۹ شرکت دانش بنیان در رفسنجان مشغول به فعالیت هستند رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان: ۹ شرکت دانش بنیان در رفسنجان مشغول به فعالیت هستند رفسنجان - رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان از فعالیت ۹ شرکت دانش بنیان در شهرستان رفسنجان خبر داد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حسن رنجبرعسکری روز گذشته در مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی شهید ستاری رفسنجان اظهار کرد: در شهرستان رفسنجان پنج مرکز رشد وجود دارد که ۸۰ شرکت در این مراکز فعال هستند که از این تعداد ۹ شرکت دانش بنیان نیز در شهرستان رفسنجان مشغول به فعالیت می‌باشند.

وی با اشاره به بازدیدها، افتتاحیه و کلنگ‌زنی‌های صورت گرفته در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شهرستان رفسنجان افزود: ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی شهید ستاری در زمینی به مساحت حدود ۳ هزار متر مربع امروز کلنگ احداث آن با حضور ستاری به زمین زده شد و امیدواریم ظرف یک سال و نیم آینده این مرکز به بهره‌برداری رسد.

وی ادامه داد: این مرکز نوآوری و شتابدهی قرار است محل استقرار و شتابدهی حداقل ۵۰ واحد دانش بنیان، فناور یا استارتاپ باشد.

بنا به این گزارش، این تفاهم نامه با هدف ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی از طریق راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی منعقد شد. با انعقاد این تفاهم نامه فضایی به ابعاد ۳۰ هزار متر مربع برای استقرار واحدهای فناور و فضای اداری به زیست بوم نوآوری افزوده خواهد شد.

برای اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه کمیته‌ای متشکل از طرفین تشکیل می‌شود این کمیته وظیفه تعیین برنامه اجرای توافقات تعیین اعتبار مورد نیاز و نظارت بر اجرای صحیح برنامه‌ها را برعهده دارد.

بر اساس این تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری متعهد می‌شود تا اقدامات لازم برای تسریع در دریافت مجوزهای تأسیس راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی را انجام دهد./مهر