زمان : 10 Esfand 1387 - 09:06
شناسه : 15601
بازدید : 6629
برگزاری دومین جشن روز جهانی راهنمایان گردشگری در هتل صفائیه یزد برگزاری دومین جشن روز جهانی راهنمایان گردشگری در هتل صفائیه یزد

یزد فردا:در حاشیه این گردهمائی حدود 300 تن از راهنمایان تور از سراسر کشور به بازدید از اماکن تاریخی استان اعم از شهرستان میبد ,روستای خرانق,مجموعه امیرچخماق,مسجد جامع,زندان اسکندر و غیره پرداختند و و از نزدیک باجاذبه های تاریخی استان و هتل زیبای صفائیه آشنا شدند.
در این همایش ابتدا آقای صانعی مدیر عامل شرکت صفائیه یزد ضمن خوشامد گوئی و عرض خیر مقدم به میهمانان توضیحاتی در مورد هتل صفائیه و روند تغییرات و توسعه آن بیان نمودند.
آقای سیفی رئیس سازمان میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری یزد نیز در ادامه برنامه ضمن ایراد توضیحاتی در خصوص استان یزد , تنوع آب وهوائی آن و تعدد وتوسعه مراکز اقامتی استان گفت برگزاری این همایش ها میتواند باعث شود تا به راهنمایان تور توجه بیشتری شود و زمینه مناسبی از نظر صنفی ایجاد میکند .
آقای حسین جعفری معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی دیگر سخنران این مراسم بود ؛وی با اشاره به نقش موثر راهنمایان در جذب گردشگر گفت :راهنمایان به عنوان کسانی که در ارتباط با مسافران از شهرها و کشورهای مختلف بوده و در صورتی که اطلاعات موثر و مثبتی به مسافران منتقل کنند میتوانند نقش موثرتری در رونق صنعت گردشگری کشورداشته باشند و در صورتیکه بتوان گردشگر جذب نمود میراث فرهنگی و صنایع دستی رونق می یابد ؛وی خاطر نشان کرد:دولت درصدد است که بدنه خود را کوچک کرده و بیشتر نقش حمایتی و سیاستگذاری داشته باشد. سازمان میراث فرهنگی هم در این راستا در صدد است که به طور جدی بخش خصوصی را در سه حوزه میراث فرهنگی ,صنایع دستی و بویژه گردشگری و زیرساخت های آن فعال کند.
عیسی امیدوار یکی از کسانی که از سال 1332 سفر خود به سرزمین های دور را شروع کرد نیز جزو شرکت کنندگان بود که ضمن بیان خاطراتی از سفرهای خود گفت: هدف و انگیزه اصلی ما برای سفر کردن به سرزمین های دور مستند سازی, مطالعه و پزوهش روی انسانهای بدوی بود
آقای یزدانی رئیس هیئت مدیره راهنمایان تور استان تهران در بخشی از این مراسم یکی از آرزوهای این صنف را تاسیس اتحادیه عنوان نمود و گفت "شاید مجموعه های زیادی در کشور برای راهنما ها فعالیت میکنند اما یک نکته وجود دارد که راهنمای تور ,از طرف بسیاری از سازمان های رسمی شغل محسوب نمی شود.حرکت رو به رشد استانها ,باعث شد تا تصمیم به تاسیس اتحادیه انجمن صنفی راهنمایان سراسر کشور بگیریم "
همچنین سید محمد مسعود حسنی دبیر برگزاری همایش هدف از برگزاری این همایش را انسجام و هماهنگی بیشتر میان راهنمایان عنوان کرد و گفت " راهنمایان سفیر فرهنگی یک کشور محسوب میشوند و رسالت تاریخی یک سرزمین را بر دوش می کشند.به همین دلیل ضروری است که هماهنگی بیشتری میان آنها صورت بگیردو با اطلاعات تاریخی کاملتری مسافران را راهنمایی کنند.
در حاشیه این مراسم مسئولان برگزاری همایش علاوه بر تجلیل از برادران امیدوار ازتمامی مسوولان استانی , حامیان مالی و بویژه آقای صانعی مدیر عامل شرکت صفائیه تشکروبه آنان لوح تقدیر اهدا نمودند.
و همچنین در این مراسم از طرف هتل صفائیه و میراث فرهنگی استان یزد به 10 راهنمای برتر از سراسر کشور هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.

یزدفردا