زمان : 09 Esfand 1387 - 00:19
شناسه : 15587
بازدید : 5994
گروه 88 بانوان استان یزد اعلام موجودیت کرد گروه 88 بانوان استان یزد اعلام موجودیت کرد
یزدفردا "گروه حامیان جوان سید محمد خاتمی 88 بانوان استان یزد با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد، متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:
گروه حامیان جوان سید محمد خاتمی 88 بانوان استان یزد با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد، متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

در آستانه سي امين بهار انقلاب، خبري بهاري فضا را بيش از هر سال سرشار از شادي و سرور كرد و آن، آمدن سيد محمد خاتمي، مردي از كوير و فرزند فاضل معمار انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بود، كه در سي امين سال پيروزي مبارزه براي آزادي، بهار در بهار شد.

سي سال پيش، زماني كه جور و استبداد به غايت رسيد، ما زنان ايراني همراه با مردان برخاستيم و مظلوميتمان را فرياد كشيديم. وقتي كه گمان كرديم زمان آرامش فرارسيده، 8 سال جنگ و ويرانگري فرا رسيد و ما باز هم تسليم نشديم. زن و مرد و كودك و جوان جنگيديم و در مصائب آن رنج كشيديم تا سرانجام به آنچه در خور شرافت يك انسان است دست يابيم. به ياد داريم، زناني كه آگاه شده بودند و ديگر تاب تحمل استبداد و در حاشيه ماندن را نداشتند و همواره، در جستجوي يافتن جايگاه خود در جامعه بي فروغ ايران بودند و هرگز سكون را نپذيرفتند.

با گذار از اين دوران سخت و پر فراز و نشيب، به نظر مي رسد وقت آن رسيده تا ثمره اين پايداري و تحمل، كام مردم ايران را شيرين كند، هرچند تا تحقق اين آرمانها راه درازي باقيست. با اين وجود نمي توان انكار كرد، كه تلاش خستگي ناپذير زنان ايراني در عرصه هاي گوناگون زندگي، و موفقيتهاي درخشان آنها در تغيير شرايط و ارتقاء جايگاه بانوان ايراني، يكي از دستاوردهاي بزرگ ملت ايران در دهه هاي اخير، بويژه سالهاي پس از انقلاب اسلامي است.

حال، اگر انتخابات، حق حاكميت شهروندان جامعه بر سر نوشت خويش تعريف گردد، حضور در انتخابات، پذيرفتن اين حق از سوي شهروندان و مشاركت آنها در تعيين سرنوشت خود خواهد بود و عدم حضور در آن، تن دادن به سرنوشتي است كه خود در تعيين آن سهمي نداشته اند. انتخابات، يكي از مظاهر اصلي مردم سالاري و مورد احترام تمامي جوامع بشريست. از اين رو شركت در آن، تكريم مردم سالاري از سوي شهروندان و عدم شركت در آن، سوق دادن جامعه به سوي حاكميت اقليت بر زندگي و سرنوشت اكثريت جامعه خواهد بود.

ما بانوان خانه دار، كارمند، كارگر و دانشجو، فعال در گروه حاميان سيد محمد خاتمي در استان يزد، دست در دست و شانه به شانه يكديگر راه را به زمان نشان مي دهيم. براي ايفاي اين نقش تاريخي، شركت در انتخابات آينده را وظيفه خود مي دانيم و اين حس را به خانواده و جامعه پيرامون خود منتقل مي كنيم.
با نگرش به دوران 8 ساله اصلاحات، حمايت خود را از سيد محمد خاتمي اعلام مي داريم و خواستار احقاق حقوق زنان، پاسخگويي به مطالبات و رفع تبعيض هاي ناروا از آنان هستيم و تا زمانيكه ايشان در جهت اين ارزش ها گام بردارد با قلب و انديشه امان حمايتش خواهيم كرد.

امّا ... سيد محمۣد خاتميۣ....تنها يك چيز است كه هرگز تغيير نخواهد كرد. ما از خود گذشتگي تو را، براي گام نهادن در عرصه اي كه جز رنج برايت نخواهد داشت، هرگز فراموش نمي كنيم.

والسلام



بانوان گروه 88 استان يزد