زمان : 08 Esfand 1387 - 23:16
شناسه : 15585
بازدید : 3905
جلد ديگری از مجموعه آثار آيت‌الله مصباح يزدی منتشر شد جلد ديگری از مجموعه آثار آيت‌الله مصباح يزدی منتشر شد

یزدفردا "جلد ديگری از مجموعه آثار آيت‌الله مصباح يزدی با نام «مشكات» با موضوع «پند‌های امام صادق(ع) به ره‌جويان صادق» منتشر شده است.

«مرتضی اهوز»، مدير روابط عمومی انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) در گفت‌وگو با سرويس انديشه خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ضمن بيان مطلب بالا گفت: در راستای تدوين كتاب‌های ‌آيت‌الله مصباح يزدی به صورت مجموعه آثار «مشكات»، كتاب «پند‌های امام صادق(ع) به ره‌جويان صادق» در قالب اين مجموعه آثار منتشر شده است.

وی همچنين اظهار كرد: اين كتاب به شمارگان 3000 نسخه به قيمت 3400 تومان به همت ‌انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) در هفته جاری منتشر و روانه بازار شد.

لازم به ذكر است اين كتاب بخشى از مباحث مطرح شده در درس‌هاى اخلاق آيت‌الله مصباح يزدی در جمع طلاب حوزه علميه قم طى سال‌هاى 1376 تا 1378 است، كه نخستين‌بار توسط انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(ره) در سال 1381 منتشر شده است و اكنون در قالب مجموعه‌ آثار «مشكات» منتشر شده است.

محور اصلى 28 درس اين كتاب، شرح و توضيح مبسوط حديثى گرانبها از امام جعفر صادق(ع)، خطاب به عبدالله بن جندب است. آن حضرت(ع) در اين حديث به بسيارى از مباحث و موضوعات اخلاقى اشاره فرموده‌اند. هر يك از مطالب اين كتاب گنجى گران‌قدر، توشه‌اى تمام‌ناشدنى، و پرتوی درخشان براى ره‌جويان صادق است.

موضوعاتی چون دوستان واقعی اهل بيت(ع) با اشاره به ويژگی‌های آنان، شرح چگونگی نگاه مؤمن به دنيا، نشانه‌های ايمان واقعی و علامت‌های مؤمن حقيقی، توضيح ثمرات استقامت در دين، بيان مفهوم خوف و رجا، اشاره به دام‌های شيطان، شرح نماز مقبول و راه‌های رسيدن به جوار الهی و نيز توضيح و بيان نشانه‌های شيعه واقعی از منظر امام جعفر صادق(ع) از جمله مباحثی است كه در اين كتاب به آن‌ها اشاره شده است.

گفتنی است ترجمه تركی آذربايجانی اين كتاب در 237 صفحه به زيور طبع آراسته شده است. همچنين آقای خليل عصامی اين كتاب را به عربی ترجمه كرده است.

یزدفردا