زمان : 17 Azar 1398 - 23:34
شناسه : 155837
بازدید : 7230
گذر فرهنگ و هنر در بهاباد ایجاد می شود گذر فرهنگ و هنر در بهاباد ایجاد می شود در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرماندار بهاباد در خصوص ایجاد گذر فرهنگ و هنر در بهاباد بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ صبح امروز یکشنبه 17 آذرماه 98 "فرزاد طایفه حیدری" معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه "با محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد دیدار و در خصوص ایجاد گذر فرهنگ و هنر در بهاباد بحث و تبادل نظر شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی برنامه رونق کسب و کار فرهنگی آغاز شده است و ماهیت آن این است که مردم در این کسب و کار مشارکت کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تسهیل گر باشد.

"فرزاد طایفه حیدری" افزود: این وزارت، هنرمندان و سایر افرادی که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار هستند را برای اخذ مجوز و سایر امور اداری پشتیبانی می کند و برای ۱۹ هزار فرصت شغلی نیز آمادگی اعطای تسهیلات با سود ۶ درصد را دارد.

وی از همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راه اندازی گذرهای فرهنگ و هنر خبر داد و افزود : پس از تشکیل کمیته مشترک با حضور شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهر و تصویب گذر فرهنگ و هنر و معرفی کسب و کار به وزارت ارشاد، تسهیلات لازم ارائه می شود.

 حیدری درباره گذر فرهنگ و هنر گفت: باید به نحوی برنامه ریزی نمود که دسترسی به این گذر و کسب و کار شکل گرفته در آن تسهیل شود تا علاوه بر ساکنین بهاباد سایر گردشگران بتوانند استفاده کنند.

فرماندار بهاباد در این دیدار گفت: مسیر گذر فرهنگ و هنر در مرکز شهر و بافت تاریخی قلعه بهاباد قرار گرفته و بنای ارزشمندی است که به هنر دوستان حس خاصی می دهد و در صورت ساخت این گذر از تخریب بناهای ارزشمند جلوگیری می شود.

"محمد مهدی خانی زاده"  با بیان اینکه با نگاه به هویت بومی شهر می توان به عنوان یک فرصت برای صنعت گردشگری و فرهنگ و هنر استفاده نمود.

وی در این دیدار قول هرگونه حمایت جهت همکاری برای راه اندازی این گذر فرهنگی را اعلام نمود.

در این دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، تعدادی از کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهاباد حضور داشتند.