زمان : 08 Esfand 1387 - 22:56
شناسه : 15581
بازدید : 4022
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد : مهد کودک های سراسر کشور قرآن محور می شوند-دومین سفر استانی رییس جمهور(139)   مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد : مهد کودک های سراسر کشور قرآن محور می شوند-دومین سفر استانی رییس جمهور(139)
یزدفردا "مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی گفت : با توافق های انجام شده با آموزش و پرورش و بهزیستی تمام مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی تا پایان سال اول برنامه پنجم توسعه ، قرآن محور خواهند شد.

 خواجه پیری در جمع  فعالين  قرآنی استان یزد افزود : در این راستا 12 هزار مربی مهد کودک آموزش های لازم را در 4 مرحله فرا خواهند گرفت.

وی با اشاره به مهجور ماندن نهج البلاغه گفت : 500 مربی تربیت معلم نهج البلاغه در استان قم آموزش های لازم را فرا گرفته اند که از اوایل سال آینده جهت آموزش به مؤسسات قرآنی استان ها اعزام خواهند شد.

رئیس مرکز ترویج فعالیت های قرآنی افزود : دوره آموزش تدبر در قرآن نیز به اتمام رسیده و سرفصل ها و شناسنامه آن جهت آموزش طراحی شده است.

وی اظهار داشت : این سرفصل ها ویژه طلاب و دانشجویان است.

خواجه پیری اعلام کرد : دوره تربیت مربی مهارت تفسیر برای 1700 روحانی برگزار شده است که این مربیان طی 5 سال در 400 پایگاه مردمی آموزش های لازم را در سراسر کشور به علاقه مندان ارائه می دهند.

وی همچنین از اجرای کرسی های نظریه پردازی در امور قرآنی خبر داد.

خواجه پیری گفت : فعلا در استان قم در یک روز هفته این برنامه اجرا می گردد ولی از سال آینده در همه استان ها برگزار می شود.

مشاور وزیر در امور قرآنی ادامه داد : کرسی قرائت قرآن هم در یک روز هفته با حضور یک قاری بین المللی در تمامی استان ها برپا خواهد شد.

وی در پایان از برگزاری المپیاد حفظ  قرآن کریم در سال آینده خبر داد.

یزدفردا