زمان : 09 Azar 1398 - 22:13
شناسه : 155693
بازدید : 10257
یزد, استانی با تورم بالا یزد, استانی با تورم بالا بنابر آمار مورد تائید تورم نقطه به نقطه خانوارها در استان یزد به 29.4 رسید.

به گزارش یزدفردا بنابر آمار مورد تائید تورم نقطه به نقطه خانوارها در استان یزد به 29.4 رسید و تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری در یزد 28.9 و تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی استان یزد به 32.5 رسید که در تمام استان ها, یزد بعد از ایلام بیشترین تورم را دارد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/Untit65led-1.jpg

در آبان ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ۱۸۷.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٦ درصد افزایش نشان می­‌دهد.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٣٣.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٢ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٤١.١ درصد رسید.


براساس آمار اعلام شده ۱۶ استان کشور شامل مرکزی، آذربایجان شرقی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، یزد، تهران، قزوین، گلستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بالاترین نرخ تورم ۱۲ ماهه را داشتند.


بررسی جداول آماری نشان می‌دهد که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان کالاها و خدمات مصرفی کشور ۵۸.۶ درصد بود.

در بررسی تورم نقطه به نقطه کالاها, یزد در زمینه ی پوشاک و کفش و لوازم خانگی بیشترین تورم را دارد که میزان تورم آن ها به ترتیب 48.3 و 52.5 است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/Untitled-3.jpg

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/Untitled-2_1.jpg