زمان : 20 Aban 1398 - 02:32
شناسه : 155452
بازدید : 6961
افتتاح فاز اول تولید كنستانتره آهن مجتمع معادن اسمالمون استان یزد با حضور وزیر صنعت افتتاح فاز اول تولید كنستانتره آهن مجتمع معادن اسمالمون استان یزد با حضور وزیر صنعت فاز اول تولید كنستانتره آهن مجتمع معادن اسمالمون مروست شهرستان خاتم در استان یزد روز سه شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار، فرماندار خاتم، نماینده مردم درمجلس و جمعی از مسئولان استان افتتاح و عملیات اجرایی فاز دوم و سوم تولید كنستانتره این مجتمع آغاز شد.

فرماندار خاتم در حاشیه بهره برداری این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: فاز اول مجتمع معادن اسمالمون مروست با ظرفیت تولید 300 هزار تن در سال و اعتباری افزون بر یك هزار و 10 میلیارد ریال برای حدود 160 نفر اشتغال مستقیم ایجاد كرده است.
فرجام فاضلی افزود: عملیات فاز دوم و سوم این طرح نیز با طرفیتی بالغ بر یك میلیون تن درسال و اشتغالزایی مستقیم برای 200 نفر و پیمانكاری برای 50 نفر آغاز شده كه اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح 500 میلیارد ریال برآورد شده است.
فرماندار خاتم از تكمیل مطالعات فاز پنجم و ششم این طرح خبر داد و یادآور شد: پس از بهره برداری از این بخش ها اشتغالزایی مستقیم برای 250 نفر و پیمانكاری برای 100 نفر ایجاد می شود كه اعتبار مورد نیاز آن 740 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی همچنین از تولید سالانه حدود یك میلیون و 200 تن گندله و یك میلیون تن آهن اسفنجی در این مجتمع معدنی و صنعتی خبر داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز برای بهره برداری چند طرح صنعتی و معدنی به استان یزد سفر كرده است.
مركز شهرستان خاتم در فاصله 240 كیلومتری از شهر یزد واقع شده است.