زمان : 06 Esfand 1387 - 18:33
شناسه : 15540
بازدید : 7574
نامه  مجید فرهنگ فر  یکی ازنوابغ یزدی ورئیس شورای جوانان کانون ناشنوایان استان یزد به رییس جمهور-دومین سفر استانی رییس جمهور(119)  نامه مجید فرهنگ فر یکی ازنوابغ یزدی ورئیس شورای جوانان کانون ناشنوایان استان یزد به رییس جمهور-دومین سفر استانی رییس جمهور(119)

یزدفردا "همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهور به استان یزد و درروزهای ورود رییس  جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد به یزد گروه های مختلف مردم با استقبال گرم از رئیس جمهور خود درخواست هایشان را نیز به ایشان ارائه می دادند در این رابطه آقای مجید فرهنگ فر رئیس شورای جوانان کانون ناشنوایان استان یزد بعنوان یکی ازنوابغ یزدی درخواستی را در مورد مشکلات ناشنوایان و معلولین به ایشان ارائه دادند.


به گزارش یزدفردا :مجید فرهنگ فر در این نامه بر ضرورت اجرای کامل ماده های سوم و هشتم قانون جامع حمایت از معلولان و ایجاد زیر نویس در تمامی سریال های سیما برای ناشنوایان و ضرورت ایجاد سهمیه معلولان در تمامی مقاطع آزمون دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور و همچنین تصویب استخدام معلولان در دستگاههای دولتی و.. را از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران خواستار شدند.

متن کامل  نامه مجید فرهنگ فر یکی ازنوابغ یزدی ورئیس شورای جوانان کانون ناشنوایان استان یزد به رییس جمهور:

مجید فرهنگ فر :خدمت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد
سلامی به گرمی آفتاب افق زده بر روی نگین کویر،سلام به پاسدار حرمت خون شهیدانی که در راه اسلام و انقلاب جانشان را نثار کرده اند و سلام به شما رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران جناب آقای احمدی نژاد ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به شما سرور گرامی به شهر دارالعباده و دار العلم یزد.
امیدوارم حال شما خوب باشد و هیچ کسالتی نداشته باشید . من پسر ناشنوای 19 ساله یزدی هستم و در این نامه به نمایندگی تمامی معلولان و ناشنوایان ایران برای شما درخواست هایی را ارائه نمودم:
درخواست عمومی:
- در ماده چهارم قانون جامع حمایت از حقوق معلولان آمده است که:
"معلولان می توانند از امکانات ورزش، تفریحی ، فرهنگی و وسایل حمل و نقل دولت(مترو،هواپیما و قطار) از تسهیلات نیم بها بهره مند گردند."
متاسفانه این ماده هنوز به طور کامل اجرا نشده و نیز به آن توجهی نمی شود به خصوص در موارد بلیط قطار و مترو و استفاده از امکانات ورزشی لذا لازم است با هماهنگی مسئولین مربوطه به نهایی شدن اجرای آن اقدام شود.
-در ماده هشتم قانون جامع حمایت از حقوق معلولان آمده است که:
"معلولان نیازمند واجد شرایط در سنین مختلف می توانند با معرفی سازمان بهزیستی کشور از آموزش رایگان در واحد های آموزشی تابعه وزارت خانه های وزارت آموزش و پرورش ، علوم و تحقیقات و فناوری ،بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه های دولتی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند گردند ."
متاسفانه هنوز دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور این ماده از قانون جامع حمایت از حقوق معلولان را به رسمیت نمی شناسند و به آن توجهی نمی کنند و سازمان بهزیستی هم با بهانه های مختلف دست به تقسیم شهریه دانشجویان معلول می کند بنابر این ضروری می دانم نسبت به تامین بودجه کامل تحصیل دانشجویان معلول امکان بهره مندی آنان از امکانات آموزشی را فراهم نمائید.
- افزودن "سهمیه معلولان " در تمامی مقاطع آزمون ورودی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور به منظور تقویت روحیه معلولین و تلاش برای ایفای نقش آنان در صحنه رقابت های ورو د به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی.
- با توجه به گسترش روز افزون ارتباطات و نیاز مبرم ناشنوایان به ارتباط با همدیگر و عدم وجود شرایط مالی ضروری می دانم که با هماهنکی روسای محترم شرکت های مخابراتی کشور تعرفه های ارسال پیام کوتاه sms به حد قابل توجهی برای افراد معلول به ویژه ناشنوایان کاهش یابد تا امکان بهره مندی آنان از این امکان برای ارتباط متقابل با همدیگر فراهم گردد.
- و مهم ترین مسئله ای که معلولان از آن رنج می برند "مسئله اشتغال افراد معلول " است معلولانی که حس خدادادی خود را از دست داده اند با تلاش و پشتکار توانسته اند به مدارک عالی دست یابند متاسفانه ادارات دولتی و بانکها و... معلولان را ناتوان تصور نموده و از استخدام و به کار گیری آنان جلوگیری می کنند و مشکلات فزاینده ای به جمع مشکلات آنان افزوده می گردد و آنان را در جمع مشاغل موجود در جامعه محروم می کند بنابر این تاکید می کنم که نسبت به فراهم نمودن مقدمات اشتغال معلولان در جامعه در ایفای نقش آنان در عرضه کار و تلاش اقتصادی مشارکت فرمایید همانطور که کارو تلاش اقتصادی موجب تعالی شخصیت انسان و کسب در آمد و رشد و پیشرفت جامعه را در پی دارد.
- ایجاد "زیرنویس" در تمامی سریال های سیما و فیلم های سینمایی برای ناشنوایان به منظور راحت تر شدن آنان در درک این فیلم ها به علت اینکه بیشتر ناشنوایان با زبان اشاره فارسی آشنایی کامل ندارند بنابر این از شما سرور گرامی میخواهم با هماهنگی روسای محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به این امر اقدام نمائید.
در پایان
به نمایندگی از ملت همیشه در صحنه و شهید پرور ایران و تمامی ناشنوایان ایران زمین و نخبگان علمی کشور و معلمان استثنائی به ویژه معلمین دلسوز ناشنوایان و سازمان بهزیستی استان یزد دست توانای شما را می بوسم امیدوارم در پرتو عنایات فرماندهی کل قوا و در ادامه راه پرفروغ امام راحل و زیر سایه حضرت ولی عصر (عج) در امور معنوی و خدمت روحانی به مردم همیشه و درهمه حال موفق و پیروز باشید.

یزدفردا