زمان : 06 Esfand 1387 - 17:15
شناسه : 15538
بازدید : 4624
شیخ مهدی کروبی و عطش ریاست جمهوری شیخ مهدی کروبی و عطش ریاست جمهوری

یزدفردا "حسين مهديزاده اردكاني:همه می خواهند بشریت را عوض کنند دریغا که هیچ کس در این اندیشه نیست که خود را عوض کند.تولستوی

مطلوب ترین المان بشر برای هژمونی بر طبیعت واکثر مقدورات جوامع و نیل به امال خویش ، قدرت می باشد. به قول راسل اگر امکان داشت ادمی دلش می خواست که خدا باشد.

اظهارات اخیر مهدی کروبی الیگودرزی حاکی از ان است که همچنان سودای قدرت در سر می پروراند و عطش کسب قدرت ایشان را سخت ازار می دهد.مهدی کروبی بعد از ناکامی در انتخابات مجلس چهارم ، اوایل دهه هفتاد را دور از قدرت وانزوای سیاسی سپری می نماید .بعد از دوم خرداد ۷۶کروبی مجددآ احیا می شود ودر انتخابات مجلس ششم سال ۷۸ با میانجیگری عده ای از ریش سفیدان اصلاح طلب نام او در لیست جبهه مشارکت وسازمان مجاهدین انقلاب اسلامی قرار می گیرد  وموفق می شود رتبه ۲۶ از لیست ۳۰نفره تهران را به خود اختصاص دهد.

از خود گذشتگی فراکسیون اکثریت مجلس ششم (جبهه مشارکت وسازمان مجاهدین انقلاب اسلامی)  باعث می شود تا کروبی چهار سال متوالی ریاست مجلس ششم را از ان خود کند. کروبی نتوانست به دلخواه فراکسیون اکثریت مجلس ششم،مجلس را اداره نماید. چالش بین نمایندگان اصلاح طلب و مهدی کروبی در جریان تحصن نمایندگان مجلس ششم به اوج خود رسید.......نامزدی مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری نهم با بی توجهی مجمع روحانیون مبارز که دبیر کل ان خود او بود مواجه شد. بعد از بدست اوردن ۵میلیون ارا در انتخابات ریاست جمهوری نهم ،شیخ تصمیم گرفت بی وفایی های اعضای مجمع روحانیون مبارز را با جدایی از ان مجمع و تاسیس حزب اعتماد ملی نشان دهد.

همانطوری که از قبل انتظار می رفت مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز کاندیداتوری خود را اعلام نموده است . عده ای از سمپاتهای ایشان لقب شیخ اصلاحات به او داده اند که واژه با مسمایی نمی باشد . به نظر من انگ اصلاح طلبی به مهدی کروبی مبالغه امیز میباشد . شاید علی لاریجانی وقالیباف از این لحاظ شایسته تر به نظر برسندتا مهدی کروبی.

در قاموس مهدی کروبی ایده ها وافکار مدرن و نسل جدید جایی ندارد. با افکار وایده های سنتی نمی توان اداره جامعه دیجیتالی امروز را بدست گرفت.کنار رفتن یا نرفتن مهدی کروبی ریزشی در اراء محمد خاتمی ایجاد نمی کند چرا که طبقه متوسط و نخبگان جامعه روی خوشی به او نشان نداده ونخواهند داد.حلقه مشاوره وتینک تانک کروبی از بعضی چهره های استحاله شده اصلاح طلب ، همچون غلامحسین کرباسچی که دبیر کلی حزب کارگزاران سازندگی بر عهده دارد؟؟!! و عباس عبدی ، عماالدین باقی وبعضی از ژورنالیست های جوان تشکیل شده است . البته شانتاژ بخشي از ژورناليست هاي جوان و سمپاتهاي حزب شيخ در اعلام كانديداتوري ايشان بي تاثير نبوده است. شيخ به گفته خودش براي تغيير امده است اما


ايا ميتواند تيراژ مطبوعات را به دوران محمد خاتمي باز گرداند وقلم هاي شكسته را احيا نمايد؟

ايا مي تواند نظام حقيقي كشور را با نظام حقوقي يكسان نمايد؟

ايا مي تواند ايماژ وديپلماسي انفعال كشور را اكتيو نمايد؟

ايا مي تواند مطالبات اكثريت خاموش جامعه را جامه عمل بپوشاند؟

ايا مي تواند با انحصارات اقتصادي و سياسي .... كشور مقابله نمايد؟

ايا مي تواند با نهادهاي موازي وميليتاريستي تعامل نمايد؟

ايا مي تواند افكار متحجران وواپس گرايان را رقيق نمايد؟

ايا مي تواند توليد سرانه و درامد سرانه كشور را افزايش دهد؟

ايا توبره شيخ به اندازه كافي از علوم مدرن انباشته شده است تا بتواند نماينده شايسته اي براي ايران عزيز باشد؟

یزدفردا

رعایت امانت داری انتظار ماست