زمان : 05 Esfand 1387 - 19:14
شناسه : 15535
بازدید : 19633
امروز آخرين جلسه دادگاه شهلا جاهد برگزار مي‌شود؛ پرونده شهلا‌ در ايستگاه آخر امروز آخرين جلسه دادگاه شهلا جاهد برگزار مي‌شود؛ پرونده شهلا‌ در ايستگاه آخر
یزدفردا "گروه حوادث- سيما فراهاني: پرونده جنجالي شهلا‌ جاهد، متهم به قتل همسر ناصر محمدخاني صبح ديروز، پشت درهاي بسته در شعبه 1147 دادگاه بعثت بررسي شد. در اين جلسه شهلا‌ باز هم ادعا كرد كه عشق به ناصر او را وادار به اعتراف كرده است. ادامه جلسه دادگاه صبح امروز برگزار و حكم نهايي صادر مي‌شود.
به گزارش خبرنگار ما، چهارشنبه 17 مهر سال 81 جسد لا‌له سحرخيزان همسر ناصر محمدخاني، در خانه‌اش پيدا شد. پس از حضور قاضي و كارآگاهان جنايي در محل كشف جسد، تحقيق براي كشف راز قتل زن 33ساله آغاز شد. از همان ابتدا زني به نام شهلا‌ كه همسر صيغه‌اي ناصر محمدخاني بود به عنوان مظنون اصلي پرونده قتل لا‌له سحرخيزان در خانه‌اش بازداشت شد. انگشت اتهام زماني به سوي شهلا‌ چرخانده شد كه فرضيه حسادت در قتل لا‌له سحرخيزان قوت گرفت و پليس رقابت دو زن را محرك اصلي اين قتل عنوان كرد. شهلا‌ جاهد درست يك ماه بعد از قتل لا‌له سحرخيزان روز 17 تيرماه سال 81 دستگير شد و از همان روز اول اعلا‌م كرد هيچ نقشي در اين قتل نداشته و فقط به‌صورت پنهاني با محمدخاني زندگي مي‌كرده است. سرانجام بعد از يازده ماه شهلا‌ به قتل لا‌له اعتراف كرد. شهلا‌ به پليس گفت: وقتي ناصر همراه تيم پرسپوليس به آلمان رفت، تصميم گرفتم لا‌له را از سر راه بردارم تا بتوانم ناصر را فقط مال خود كنم. شب حادثه با كليدي كه از خانه ناصر داشتم وارد خانه شدم. خودم را پشت شوفاژ مخفي كردم، لا‌له و فرزندانش و دوستش به خانه آمدند. به‌دنبال يك فرصت مناسب بودم، تا صبح پشت شوفاژ ماندم، وقتي فرزندان لا‌له به مدرسه رفتند، دوستش هم از خانه خارج شد، لا‌له روي تخت دراز كشيد. من وسايلم را آماده كردم. چاقو و دستكش برداشتم. اول با دسته راكت بدمينتون ضربه‌اي به سرش زدم، او مي‌خواست مقاومت كند، دستكش را پوشيدم و ضربات متعدد چاقو را بر بدنش وارد كردم.
شهلا‌ ادامه داد: پس از قتل لكه‌هاي خون را كه روي تخت ريخته بود پاك كردم، در اين درگيري جسد لا‌له روي زمين افتاده بود، من تشك تخت را پشت و رو كردم و بعد ملحفه‌اي روي جسد كشيدم، آلا‌ت قتل را برداشتم و از خانه خارج شدم و در رودخانه‌اي انداختم.
شهلا‌ مطابق آنچه گفته بود صحنه را در مقابل قاضي جعفرزاده، مسوول اين پرونده جنجالي بازسازي كرد اما بعد از گذشت مدتي اعترافات خود را پس گرفت و مدعي شد به خاطر عشق به ناصر و فشار شكنجه به قتل اعتراف كرده است. ‌
بعد از سه جلسه محاكمه، اين زن جوان به قصاص محكوم شد و اين حكم در ديوان عالي كشور هم تاييد شد. ناصر محمدخاني نيز عليه شهلا‌ شهادت داد و از او شكايت كرد. اما باز هم شهلا‌ و وكيل مدافعش به راي اعتراض كردند. عبدالصمد خرمشاهي پس از اعتراض مجدد به راي اعلا‌م كرد: پرونده 15 مورد ابهام دارد كه در لا‌يحه دفاعيه به اين ابهامات اشاره شده است و توجه به آن مي‌تواند راي قصاص را نقض كند. تاكنون چند بار حكم اعدام شهلا‌ از سوي قضات ديوان عالي كشور تأييد شده بود اما با پافشاري‌هاي وي مبني‌بر اينكه قاتل نيست، پرونده با دستور مستقيم رئيس قوه قضاييه و به استناد تبصره ماده 18 براي رسيدگي مجدد به دادگاه هم عرض فرستاده شد. اين بار قاضي حسين‌پور رئيس شعبه 1147 دادگاه بعثت به اين پرونده به‌صورت غير‌علني رسيدگي كرد. ‌
جلسه دادگاه
در حالي كه همه عكاسان و خبرنگاران در حياط دادگاه منتظر ورود شهلا‌ بودند، ساعت 30/9 دقيقه بود كه ناصر محمدخاني وارد حياط و سپس وارد دادگاه شد. ساعت 30/10 دقيقه صبح هم شهلا‌ را آوردند. تمام عكاسان و خبرنگاران به سمت وي رفتند و تلا‌ش كردند تا شايد بتوانند گفت‌وگويي كوتاه با او انجام دهند اما شهلا‌ كه چهره‌اي بسيار نگران و آشفته داشت، به هيچ‌كدام از سوالا‌ت خبرنگاران پاسخي نداد. وي فقط در جواب اين سوال كه آيا هنوز با ناصر محمدخاني ارتباط دارد يا خير، گفت: من با ناصر هيچ ارتباطي ندارم. شهلا‌ را به داخل شعبه بردند و سربازان و ماموران مانع ورود خبرنگاران به داخل شدند. محاكمه شهلا‌ جاهد پشت درهاي بسته شعبه 1147 دادگاه بعثت برگزار شد و هيچ‌كس اجازه ورود به داخل را نداشت. دوستان و هم‌بنديهاي شهلا‌ نيز براي ديدن وي به دادگاه آمده بودند و براي او غذايي را كه دوست داشت آورده بودند. پس از چند ساعت انتظار زماني كه جلسه محاكمه به اتمام رسيد اجازه ورود صادر شد اما شهلا‌ باز هم از جواب دادن به سوالا‌ت امتناع كرد. وي درخصوص نظرش در رابطه با روند دادگاه تنها گفت: نظر قاضي دادگاه براي من محترم و مهم است. هرچه خدا بخواهد همان مي‌شود. همچنين بسيار خوشحالم كه قوه قضاييه ايرادهاي پرونده را مورد بررسي قرار داده است. وقتي از او پرسيدند كه آيا هنوز به ناصر محمدخاني علا‌قه‌اي دارد يا خير، جواب داد: لطفا سوال خصوصي نپرسيد. شهلا‌ در پايان دادگاه ديگر آن اضطراب و نگراني ساعتي پيش را نداشت. ناصر محمدخاني نيز اين‌بار سعي كرد به سوالا‌ت پاسخ دهد. وي گفت: من هنوز در اين پرونده شاكي هستم. ناصر در پاسخ به اين سوال كه خانواده لا‌له رضايت مي‌دهند يا خير، گفت: شهلا‌ كارهايي را انجام داده و حرف‌هايي را زده كه ديگر نمي‌توان هيچ كاري برايش كرد. در همين لحظه بود كه ماموران دادگاه مانع ادامه صحبت‌هاي ناصر با خبرنگاران شده و وي را به درون اتاقي بردند تا خبرنگاران با او صحبت نكنند. ساعت 30/14 دقيقه بود كه شهلا‌ در ميان موج جمعيت به زندان منتقل شد. ‌
گفت‌وگو با خرمشاهي وكيل شهلا‌ ‌
عبدالصمد خرمشاهي، وكيل شهلا‌ صبح ديروز در دادگاه درخصوص اين جلسه گفت: طبق ماده‌188 قانون مجازات اسلا‌مي جلسه بايد به صورت علني برگزار مي‌شد اما يكي از علل اصلي غيرعلني بودن دادگاه ايجاد نظم است. ‌
وكيل شهلا‌ جاهد گفت: اگر شهلا‌ متهم است نمي‌خواهيم از چوبه‌دار نجاتش دهيم اما اگر يك درصد شهلا‌ بي‌گناه است نمي‌خواهيم سر بي‌گناه به بالا‌ي دار برود و قوه قضاييه نيز به اين موضوع تاكيد دارد. در حقيقت اين جلسه به‌دنبال دستور آيت‌الله شاهرودي مبني‌بر درخواست اعاده دادرسي بوده است. خرمشاهي در ادامه به خبرنگار اعتماد ملي گفت: ما در جلسه امروز از دادگاه تقاضا كرديم تا درخصوص تمامي‌شهود، مطلعان، كارمند بانك، ناظم مدرسه و افرادي كه داراي كليد منزل ناصر محمدخاني بودند و همچنين اثر انگشت و ديگر ابهامات پرونده تحقيقات صورت بگيرد. خرمشاهي معتقد است كه هيچ چيز به جز اعتراف تحت شكنجه شهلا‌ عليه وي نيست.
وي ادامه داد: اما قاضي پرونده معتقد است كه ديگر نيازي به تحقيق مجدد نيست و همين تحقيقات براي رسيدگي كافي است. بنابراين من فردا در دفاع از عدم انتساب اتهام تفهيمي در ماهيت پرونده از موكلم دفاع خواهم كرد.
خرمشاهي افزود: در جلسه امروز شهلا‌ همان حرف‌هاي قبلي خود را تكرار كرد و مدعي شد كه به خاطر عشق به ناصر و تحت شكنجه به قتل اعتراف كرده است. ناصر نيز در اين جلسه باز اعلا‌م شكايت كرد و گفت: طبق قانون صدور حكم شايسته را درخواست دارم.
وكيل شهلا‌ گفت: به نظر مي‌رسد كه براي قاضي بررسي‌هاي اوليه كفايت دارد و ديگر نيازي به تكميل تحقيقات نيست و اين آخرين جلسه دادگاه وي خواهد بود.
بدين‌ترتيب با پايان جلسه دادگاه قرار است امروز آخرين جلسه محاكمه شهلا‌ برگزار و حكم نهايي اين پرونده جنجالي پس از گذشت چند سال صادر شود.
یزدفردا