زمان : 03 Esfand 1387 - 16:14
شناسه : 15497
بازدید : 3732
دبير انجمن مديران صنايع و معادن استان يزد در بازديد از دفتر بشارت نو: نوكر ملت بودن پيشكش؛ رئيس جمهور به مسئولين بگويد خادم جامعه باشند دبير انجمن مديران صنايع و معادن استان يزد در بازديد از دفتر بشارت نو: نوكر ملت بودن پيشكش؛ رئيس جمهور به مسئولين بگويد خادم جامعه باشند

دبير انجمن مديران صنايع و معادن استان يزد از رئيس جمهور درخواست كرد: به مسئولين بگوييد كه همه‌ي تشكل‌ها را به يك ديد نگريسته و خود را نه نوكر ملت بلكه خادم آنها بدانند.
احمد آزادمرد در بازديد از دفتر هفته‌نامه بشارت‌نو اظهارداشت: رئيس جمهور كه كانديداي دوره بعد هم هست بارها اعلام كرده است كه «من نوكر ملت هستم»؛ ما نمي‌گوييم كه مسئولين نيز بگويند كه نوكر ملت هستيم، ولي حداقل اعلام كنند كه ما خادم ملتيم.
عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن يزد و اتاق ايران نيز مي‌باشد خاطرنشان كرد: انجمن مديران صنايع و معادن استان يزد در سال 78 به صورت تشكلي خود جوش و مردمي و با هدف اينكه حامي صنعت باشد، آغاز به كار كرد.
آزادمرد با بيان اينكه در ابتدا انجمن مديران صنايع و معادن با يك سري كنش و واكنش‌ها روبرو بوده‌است، اذعان داشت: در اوايل پاگرفتن اين تشكل، عده‌اي خود را رقيب آن مي‌دانستند ولي اين انجمن حس رقابت را نداشت؛ چرا كه بر اين اعتقاد است كه صنعت يك زبان دارد و آن هم توليد و فروش است.
وي افزود: در مدت فعاليت انجمن، هر ماه يكي از مسئولين ادارات جهت مطرح كردن مشكلات صنعت و رفع آن موانع دعوت شده و در پايان جلسه مطالب به صورت پرسش و پاسخ بيان مي‌شد.
اين مقام مسئول با اشاره به چگونگي شكل‌گيري خانه صنعت و معدن كه يك تشكل دولتي است، گفت: انتظاري كه انجمن مديران صنايع و معادن از سازمان صنايع دارد، آن است كه به همه تشكل‌ها به يك ديد بنگرد.
مگر مسئولين چه مي‌كنند؛ كه ماهي يك بار بازديد زياد است؟
آزادمرد با ابراز نارضايتي از بي‌توجهي مسئولين به صنعت اذعان داشت: دسترسي به مسئولين استان بسيار سخت شده و بايد ساعت‌ها پشت در اتاقشان منتظر ماند؛ اين بايد در حالي باشد كه مسئولين به سراغ صنعت‌گر بيايند و مشكلاتش را حل كنند.
وي ادامه داد: معاون برنامه‌ريزي استاندار كه قاري قرآن و مرد بسيار محترم و خوبي هست به اتفاق مسئولين براي رسيدگي به وضعيت صنعت به طور ماهيانه در انجمن مديران صنايع و معادن حضور مي‌يافتند؛ اما اخيرا اعلام كرده‌اند كه ماهي يك بار زياد است.
مگر مسئولين چه مي‌كنند .....
نامبرده با بيان اينكه استاندار از پشت ميزش كه بيرون آمد يك شهروند است افزود: استاندار وظيفه خدمت‌رساني به مردم را دارد و بايد گوش شنوا براي شنيدن مشكلات آنها را داشته‌باشد. بايد اجازه دهند كه مردم حرفشان را بزنند.
وي با بيان اينكه استاندار اعلام كرده كه 3 تشكل خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگاني و انجمن مديران صنايع و معادن با هم هماهنگ شوند و براي جلوگيري از موازي‌كاري جلسه مسئولين را به طور مشترك برگزار كنند، گفت: مگر رئيس جمهور در تهران به همه تشكل‌هايي كه دعوتش‌ مي‌كردند، نمي‌رفت؟ اصلا چرا در تهران بيش از 20 وزارتخانه دارد و همه يكي نيستند.
آزادمرد با اشاره به تعطيلي برخي كارخانجات به دليل مشكل مالي، اظهارداشت: بهترين كارخانه موتورسيكلت‌سازي ايران در يزد است كه هم‌اكنون به دليل داشتن مشكلات مالي تعطيل شده‌است؛ چه كسي بايد مشكل آنها را حل كند؟
وي ضمن بيان اينكه استاندار بايد به هر يك از تشكل‌ها جداگانه سر زده و آنها را در حل مشكل ياري كند، گفت: نمي‌توان تحريم موجود را ناديده گرفت؛ در مواقع بحران كساني كه بايد با دادن ماليات كشور را ياري كنند در اين مواقع شانه خالي مي‌كنند و تنها كارخانجات شناسنامه‌دار بايد ماليات بپردازند.
اين مقام مسئول ابراز داشت: مسئولين بايد به مدد توليدكننده بشتابند و به سراغ آنان بروند تا اطمينان خاطري در صنعت‌گران به وجود آيد.
وي كه عضو نمايندگان اتاق بازرگاني ايران نيز مي‌باشد، گفت: امروز همه واحدهاي صنعتي محروم بوده و بايد با تزريق اندكي سرمايه در گردش آنها را ياري كرد.
چرا مسئولين مي‌خواهند بگويند كه همه مرفه‌اند؟
آزادمرد ادامه داد: در بازديدهاي رئيس جمهوري، مسئولين فقط واحدهايي كه خوب كار مي‌كنند و مشكلي ندارند را در برنامه بازديد قرار مي‌دهند. چرا آنها واحدهاي مشكل‌دار را انتخاب نمي‌كنند و چرا مي‌خواهند اعلام كنند كه همه امور به خوبي پيش مي‌رود؟
نمي‌دانم نقشه جغرافيا اشتباه است يا ميزان كرايه؟
وي در ادامه عدم نظارت بر كرايه حمل و نقل را از مشكلات صنعت بيان كرد اظهارداشت: سال پيش در جلسه‌اي مطرح شد كه كارخانه لاستيك يزد يك محموله لاستيكي را به تبريز فرستاده بوده‌است و محموله‌اي با همان وزن نيز از كرمان به تبريز فرستاده شده بود. كه در نهايت كرايه حمل يزد به تبريز بيشتر از كرايه كرمان به تبريز بود، كه پس از آن كارخانه تبريز با يزد تماس گرفته و گفته بود كه نمي‌دانم نقشه جغرافيا اشتباه است يا ميزان كرايه؛ چرا هيچ كس نظارت نمي‌كند؟
آزادمرد در پايان گفت: پيشنهادم به رئيس جمهور آن است كه اگر بازديدي از واحدهاي صنعتي تعطيل ندارند، حداقل دستور دهند كه اين واحدها را شناسايي كرده و به آنها كمك كنند.

خلف وعده رئيس جمهور
آزادمرد همچنين در بخشي ديگر از اين سخنان خود گفت: در روز توسعه صادرات به مدت دو دقيقه با آقاي رئيس جمهور دو به دو شديم. مشكلات مالي كارخانجات را شخصا با خود ايشان صحبت كردم گفتم اگر بانك‌ها تسهيلات پرداخت نكنند ورشكستگي ملي به وجود مي‌آيد. ايشان گفتند مي‌گوييم كه بانك‌ها تسهيلات بدهند ولي امروزه مي‌بينيم كه باز هم مشكلات وجود دارد و روز به روز هم بيشتر مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: پيشنهاد من اين است كه رئيس جمهور حداقل اگر بازديدي از واحدهاي تعطيل ندارند، حداقل دستور بدهند كه اين واحدها شناسايي شوند.
اين فعال در عرصه بازرگاني خاطرنشان كرد: كارخانجات راه‌هاي صنعتي پرداخت‌كنندگان ماليات هستند. دولت بايد به وضع آنها رسيدگي كند.
وي از رئيس جمهور خواست تا در شرايط كنوني چندسالي دستور استمهال بدهي كارخانجات را بدهد.